ایرانیان دانلود
80th Golden Globe Awards

مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۳؛ صفر تا صد نامزدها و برندگان

مراسم گلدن گلوب 2023، یکی از مهمترین رویدادهای هنری سال، بالاخره برگزار شد. این مراسم معمولا توسط شبکه NBC پوشش داده می‌شود اما سال گذشته (2022) به دلیل حواشی فراوانی که برای این مراسم و هیئت داوران آن به وجود آمده بود تحریم شد و شبکه NBC حاضر به پخش آن نشد و برندگان آن از طریق شبکه‌ اجتماعی و سایت این مراسم معرفی شدند، اما حالا پس از وقفه‌ ای یک ساله، گلدن گلوب 2023 با تلاش برای بازگرداندن اعتبار و شکوه خود بازگشت.

در این مقاله قصد داریم به معرفی برندگان و نامزدهای گلدن گلوب 2023 بپردازیم؛ 80th Golden Globe Awards Winners & nominees

در ادامه می توانید با مشاهده مراسم اسکار 2023 به فیلم های مشترک فوق العاده ای دست پیدا کنید که مدت ها شما را سرگرم خواهد کرد؛ برای دانلود مراسم و همچنین مشاهده لیست برندگان به صفحه دانلود مراسم اسکار 2023 مراجعه فرمایید.

همه چیز در مورد مراسم گلدن گلوب 2023 80th Golden Globe Awards

Golden-Globe-Awards

هشتادمین مراسم جوایز گلدن گلوب Golden Globe 2023، که از سال 1944 تاکنون توسط انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) برگزار می شود و به معرفی بهترین آثار سینمایی و تلویزیونی آمریکایی یا بین‌المللی می پردازد؛ در حالی که ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ (21 آذر 1401) نامزدهای این مراسم اعلام شده بودند؛ در نهایت در تاریخ 10 ژانویه 2023 (۲۱ دی ماه 1401) در هتل بورلی هیلتون در بورلی هیلز، کالیفرنیا با اجرای جراد کارمایکل برگزار شد و به‌ صورت زنده از طریق شبکه ان‌بی‌سی (NBC) آمریکا برندگان نهایی خود را اعلام کرد.

دانلود مراسم گلدن گلوب 2023 با کیفیت HD

دانلود با کیفیت 720p

در ادامه می‌توانید لیست برندگان و نامزدهای جوایز گلدن گلوب 2023 را به همراه بررسی اجمالی هرکدام مشاهده کنید.

Golden-Globes

برندگان و نامزدهای شاخه‌ سینمایی جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۳

 

بهترین فیلم درام

  • برنده: فیلم The Fabelmans (فابلمن‌ها)

فیلم خانواده فیبلمن محصول ۲۰۲۲ کشور آمریکا به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و نویسندگی مشترک استیون اسپیلبرگ و تونی کوشنر با بازی میشل ویلیامز، پل دینو و ست روگن در ژانر درام می باشد. فبلمنز، فیلم شخصی اسپیلبرگ، کارگردان بزرگ و صاحب سبک آمریکا است که بر اساس دوران کودکی و نوجوانی او و رابطه اش با والدینش ساخته شده است.

>> دانلود فیلم خانواده فیبلمن The Fabelmans 2022

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به فیلم قدرت سگ 2021 The Power of the Dog در ژانر درام و وسترن به نویسندگی و کارگردانی جین کمپیون و بازی بندیکت کامبربچ و کریستن دانست رسید.

>> دانلود فیلم قدرت سگ The Power of the Dog 2021

  • نامزد: فیلم Avatar: The Way Of Water (آواتار: راه آب)

فیلم آواتار 2 محصول ۲۰۲۲ کشور آمریکا به نویسندگی و کارگردانی جیمز کامرون در ژانر علمی تخیلی و حماسی می باشد که سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا و کیت وینسلت در آن به ایفای نقش پرداختند. این فیلم دنباله فیلم پرفروش و موفق آواتار ۲۰۰۹ می باشد.

>> دانلود فیلم آواتار 2: راه آب Avatar: The Way of Water 2022

  • نامزد: فیلم Elvis (الویس)

فیلم الویس محصول ۲۰۲۲ کشور آمریکا به نویسندگی و کارگردانی باز لورمن در ژانر موزیکال و بیوگرافی با بازی آستین باتلر و تام هنکس می باشد. این فیلم زندگی الویس پریسلی، خواننده سرشناس راک اند رول را دنبال می‌کند.

>> دانلود فیلم الویس Elvis 2022

  • نامزد: فیلم Tár (تار)

فیلم تار محصول ۲۰۲۲ کشور آمریکا و آلمان به نویسندگی و کارگردانی تاد فیلد در ژانر موزیکال و درام با بازی کیت بلانشت و نینا هوس می باشد. این فیلم زندگی و سقوط یک آهنگساز و رهبر ارکستر زن مشهور به نام لیدیا تار را دنبال می‌کند.

>> دانلود فیلم تار Tar 2022

  • نامزد: فیلم Top Gun: Maverick (تاپ گان: ماوریک)

فیلم تاپ گان ۲ محصول ۲۰۲۲ کشور آمریکا و چین به کارگردانی جوزف کوشینسکی و نویسندگی ایرن کروگر در ژانر اکشن و ماجراجویی می باشد که تام کروز، جنیفر کانلی و مایلز تلر در آن به ایفای نقش پرداختند.

The Fabelmans

بهترین فیلم کمدی یا موزیکال

  • برنده: فیلم The Banshees of Inisherin (بنشی‌های اینیشرین)

فیلم ارواح اینیشرین محصول ۲۰۲۲ کشورهای ایرلند، انگلستان و آمریکا به نویسندگی و کارگردانی مارتین مک دونا در ژانر کمدی و درام می باشد. همچنین هنرمندانی چون کالین فارل، برندن گلیسون و کری کاندون در آن به ایفای نقش پرداختند.

>> دانلود فیلم ارواح بنشی اینیشرین The Banshees Of Inisherin 2022

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به فیلم داستان وست ساید 2021 West Side Story در ژانر درام عاشقانه و موزیکال به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و نویسندگی تونی کوشنر با بازی انسل الگورت و ریچل زگلر رسید.

  • نامزد: فیلم Babylon (بابیلون)

فیلم بابیلون محصول ۲۰۲۲ کشور آمریکا به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل در ژانر کمدی، درام و تاریخی می باشد که برد پیت، مارگو رابی و توبی مگوایر در آن به ایفای نقش پرداختند. این فیلم شرح وقایع ظهور و افول چندین شخصیت در طول دوران تحول هالیوود از فیلم‌های صامت به فیلم‌های صدادار در اواخر دههٔ ۱۹۲۰ را به تصویر می‌کشد.

>> دانلود فیلم بابیلون Babylon 2022

  • نامزد: فیلم Everything Everywhere All At Once (همه چیز، همه‌ جا، به یک‌باره)

فیلم همه چیز همه جا در هر زمان محصول ۲۰۲۲ کشور آمریکا به نویسندگی و کارگردانی دن کوان و دانیل شاینرت در ژانر اکشن، کمدی، فانتزی و علمی تخیلی می باشد که میشل یئو و استفانی هسو در آن به ایفای نقش پرداختند.

>> دانلود فیلم همه‌چیز همه‌جا به یکباره Everything Everywhere All at Once

  • نامزد: فیلم Glass Onion: A Knives Out Mystery ( گلس آنین: یک چاقوکشی اسرارآمیز)

فیلم چاقوکشی ۲ محصول ۲۰۲۲ کشور آمریکا به نویسندگی و کارگردانی ریان جانسن در ژانر جنایی، درام، هیجان انگیز و معمایی می باشد که دنیل کریگ، ادوارد نورتون و جنل مونی در آن به ایفای نقش پرداختند.

>> دانلود فیلم گلس آنین: چاقوکشی 2 Glass Onion: A Knives Out Mystery 2022

  • نامزد: فیلم Triangle of Sadness (مثلث غم)

فیلم غم و اندوه محصول ۲۰۲۲ کشورهای سوئد، دانمارک، فرانسه و… به نویسندگی و کارگردانی روبن اوستلوند در ژانر کمدی و درام می باشد که هریس دیکینسون، شارلبی دین و وودی هرلسون در آن به ایفای نقش پرداختند.

The Banshees of Inisherin 2022

بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم درام

  • برنده: آستین باتلر (Austin Butler) برای بازی در فیلم Elvis

آستین رابرت باتلر بازیگر آمریکایی است که در سال 2019 نقش تکس واتسون را در فیلم کمدی و درام روزی روزگاری در هالیوود ساخته کوئنتین تارانتینو ایفا کرد و در سال ۲۰۲۲ برای بازی در نقش الویس پرسلی در فیلم الویس به شهرت رسید و توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جوایز گلدن گلوب دریافت کند.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به ویل اسمیت برای بازی در نقش ریچارد ویلیامز در فیلم زندگینامه‌ ای شاه ریچارد King Richard 2021 رسید.

>> دانلود فیلم شاه ریچارد King Richard 2021 HD

  • نامزد: برندن فریزر (Brendan Fraser) برای بازی در فیلم The Whale

برندن فریژر بازیگر آمریکایی کانادایی، با بازی در نقش چارلی در یک فیلم درام روان‌ شناختی به نام نهنگ The Whale 2022 به کارگردانی دارن آرونوفسکی و نویسندگی ساموئل دی. هانتر، توانست نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شود.

  • نامزد: هیو جکمن (Hugh Jackman) برای بازی در فیلم The Son

هیو جکمن نیز امسال توانست برای بازی در فیلم پسر The Son 2022 در نقش پیتر میلر، به کارگردانی فلوریان زلر و نویسندگی فلوریان زلر و کریستوفر همپتون، نامزد جایزه گلدن گلوب شود. لورا درن و آنتونی هاپکینز از دیگر بازیگران این فیلم درام هستند.

  • نامزد: بیل نای (Bill Nighy) برای بازی در فیلم Living

بیل نای برای بازی در نقش آقای ویلیامز در فیلم زندگي Living 2022 به کارگردانی اولیور هرمنس و نویسندگی کازوئو ایشی گورو، نامزد دریافت این جایزه شد. این فیلم درام با اقتباس از فیلم ژاپنی زیستن Ikiru 1952 به کارگردانی آکیرا کوروساوا ساخته شده است که الکس شارپ و ایمی لو وود از دیگر بازیگران آن هستند.

  • نامزد: جرمی پوپ (Jeremy Pope) برای بازی در فیلم The Inspection

جرمی پوپ بازیگر و خواننده آمریکایی توانست با بازی تحسین شده خود در نقش الیس فرنچ در فیلم بازرسی The Inspection 2022 به نویسندگی و کارگردانی الگانس براتون، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شود.

Elvis

بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم درام

  • برنده: کیت بلانشت (Cate Blanchett) برای بازی در فیلم Tár

کیت بلانشت بازیگر استرالیایی که پیش از این 3 جایزه گلدن گلوب را در کارنامه داشت؛ امسال نیز توانست با بازی در نقش لیدیا تار در فیلم تار Tár 2022، برای چهارمین بار این جایزه را دریافت کند.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به نیکول کیدمن برای بازی در نقش لوسیل بال در فیلم زندگینامه‌ ای ریکاردوس بودن Being the Ricardos 2021 رسید.

  • نامزد: اولیویا کلمن (Olivia Colman) برای بازی در فیلم Empire of Light

اولیویا کلمن نیز توانست برای بازی در فیلم عاشقانه امپراتور روشنایی Empire of Light 2022 در نقش هیلاری اسمال، به نویسندگی و کارگردانی سم مندس، نامزد جایزه گلدن گلوب شود. همچنین کالین فرث و توبی جونز در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

  • نامزد: وایولا دیویس (Viola Davis) برای بازی در فیلم The Woman King

وایولا دیویس با بازی در نقش ژنرال نانیسکا در فیلم حماسی پادشاه زن The Woman King 2022 نامزد دریافت این جایزه شد. پادشاه زن به کارگردانی جینا پرینس-بایدوود و فیلمنامه دینا استیونز، درباره زنان جنگجویی است که در قرن هفدهم تا نوزدهم از پادشاهی داهومی در آفریقای غربی محافظت می‌کردند.

  • نامزد: آنا د آرماس (Ana de Armas) برای بازی در فیلم Blonde

آنا د آرماس امسال توانست با بازی در نقش مریلین مونرو در درام زندگینامه‌ ای بلوند Blonde 2022 نامزد دریافت این جایزه شود. فیلم بلوند با یازی آدرین برودی و نویسندگی و کارگردانی اندرو دامینیک با اقتباس از رمانی به همین نام است که برداشتی تخیلی از زندگی مریلین مونرو می باشد.

  • نامزد: میشل ویلیامز (Michelle Williams) برای بازی در فیلم The Fabelmans

میشل ویلیامز بازیگر آمریکایی که پیش از این سابقه دریافت دو جایزه گلدن گلوب را داشت؛ امسال نیز با بازی در نقش میتزی فیبلمن در فیلم خانواده فیبلمن The Fabelmans 2022 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، تا آستانه دریافت جایزه گلدن گلوب پیش رفت اما از دریافت آن بازماند.

Tar

بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم موزیکال یا کمدی

  • برنده: کالین فارل (Colin Farrell) برای بازی در فیلم The Banshees of Inisherin

کالین فارل بازیگر ایرلندی که در سال 2010 برای فیلم در بروژ برنده جایزه گلدن گلوب شده بود؛ در سال 2023 نیز توانست با بازی در نقش پادریک سولیابهان در فیلم بنشی‌ های اینیشرین The Banshees of Inisherin 2022 به نویسندگی و کارگردانی مارتین مک‌دونا، برای دومین بار این جایزه را دریافت کند.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به اندرو گارفیلد برای بازی در نقش جاناتان لارسون در فیلم زندگینامه‌ ای تیک، تیک… بوم! Tick, Tick… Boom! 2021 رسید.

  • نامزد: دیگو کالوا (Diego Calva) برای بازی در فیلم Babylon

دیگو کالوا بازیگر مکزیکی با بازی در نقش مانی تورس در فیلم کمدی و تاریخی بابیلون Babylon 2022 به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل، نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. برد پیت و مارگو رابی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

  • نامزد: دنیل کریگ (Daniel Craig) برای بازی در فیلم Glass Onion: A Knives Out Mystery

دنیل کریگ بازیگر انگلستانی که بیشتر برای بازی در نقش جیمز باند به شهرت جهانی رسید، امسال توانست با بازی در نقش کارآگاه بنویت بلانک در فیلم معمایی چاقوکشی 2 به کارگردانی ریان جانسن نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شود.

  • نامزد: آدام درایور (Adam Driver) برای بازی در فیلم White Noise

آدام درایور برای بازی در فیلم کمدی و درام نویز سفید White Noise 2022 در نقش جک گلدنی، به نویسندگی و کارگردانی نوآ بامباک که با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته دان دلیلو ساخته شده‌ است؛ نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. همچنین گرتا گرویگ و دان چیدل در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

>> دانلود فیلم نویز سفید White Noise 2022

  • نامزد: رالف فاینز (Ralph Fiennes) برای بازی در فیلم The Menu

رالف فاینز امسال توانست با بازی در نقش سرآشپز جولیان اسلوویک در فیلم کمدی سیاه و ترسناک صورت‌ غذا The Menu 2022 نامزد دریافت این جایزه شود. فیلم صورت‌ غذا به کارگردانی مارک مایلود و نویسندگی ست ریس و ویل تریسی می باشد که آنیا تیلور-جوی و نیکلاس هولت در آن حضور دارند.

>> دانلود فیلم منوی غذا The Menu 2022

The Banshees of Inisherin

بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم موزیکال یا کمدی

  • برنده: میشل یئو (Michelle Yeoh) برای بازی در فیلم Everything Everywhere All at Once

میشل یئو بازیگر مالزیایی که بیشتر در دهه ۱۹۹۰ با بازی فیلم‌ های اکشن هنگ‌کنگ به شهرت رسید؛ امسال توانست با بازی در نقش اولین وانگ در فیلم همه چیز همه جا در هر زمان Everything Everywhere All at Once 2022 به نویسندگی و کارگردانی دانیل کوان و دانیل شاینرت، برای اولین بار این جایزه را دریافت کند.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به ریچل زگلر برای بازی در نقش ماریا واسکز در فیلم زندگینامه‌ ای داستان وست ساید West Side Story 2021 رسید.

  • نامزد: لسلی منویل (Lesley Manville) برای بازی در فیلم Mrs. Harris Goes to Paris

لسلی منویل برای بازی در فیلم کمدی و درام خانم هریس به پاریس می‌رود Mrs. Harris Goes to Paris 2022 در نقش آدا هریس نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. این فیلم به کارگردانی آنتونی فابیان و نویسندگی کارول کارترایت و آنتونی فابیان با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته پل گالیکو می باشد.

  • نامزد: مارگو رابی (Margot Robbie) برای بازی در فیلم Babylon

مارگو رابی بازیگر استرالیایی که سابقه نامزدی 3 جایزه گلدن گلوب را در کارنامه دارد، در هشتادمین دوره جوایز گلدن گلوب نیز توانست با بازی در نقش نلی لاروی در فیلم بابیلون نامزد این جایزه شود.

  • نامزد: آنیا تیلور-جوی (Anya Taylor-Joy) برای بازی در فیلم The Menu

آنیا تیلور-جوی بازیگر آمریکایی که برای بازی در سریال گامبی وزیر برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن شد و به شهرت رسید. او امسال نیز توانست برای بازی در نقش مارگوت میلز در فیلم کمدی و ترسناک منو The Menu 2022 نامزد دریافت این جایزه شود.

  • نامزد: اما تامپسون (Emma Thompson) برای بازی در فیلم Good Luck to You, Leo Grande

اما تامپسون با بازی در نقش نانسی استوکس در فیلم کمدی و درام موفق باشی، لئو گرانده Good Luck to You, Leo Grand 2022 محصول کشور انگلیس، به کارگردانی سوفی هاید و نویسندگی کیتی برند؛ نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. همچنین دریل مک‌کورمک و ایزابلا لاگلند در این فیلم حضور دارند.

Everything Everywhere All at Once 2022

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

  • برنده: کی هوی کوان (Ke Huy Quan) برای بازی در فیلم Everything Everywhere All at Once

جاناتان کی کوان بازیگر ویتنامی که توانست با بازی در نقش ویموند وانگ در فیلم همه چیز همه جا در هر زمان Everything Everywhere All at Once 2022 به نویسندگی و کارگردانی دانیل کوان و دانیل شاینرت، برای اولین بار این جایزه را دریافت کند.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به کدی اسمیت-مک‌فی برای بازی در نقش پیتر گوردون در فیلم درام و وسترن قدرت سگ The Power of the Dog 2021 رسید.

  • نامزد: برندن گلیسون (Brendan Gleeson) برای بازی در فیلم The Banshees of Inisherin

برندن گلیسون بازیگر ایرلندی که توانست با بازی در نقش کولم دوهرتی در فیلم بنشی‌ های اینیشرین نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.

  • نامزد: بری کیوگن (Barry Keoghan) برای بازی در فیلم The Banshees of Inisherin

بری کیوگن بازیگر ایرلندی با بازی در نقش دومینیک کرنی در فیلم بنشی‌ های اینیشرین نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

  • نامزد: برد پیت (Brad Pitt) برای بازی در فیلم Babylon

برد پیت بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی که سابقه دریافت 2 جایزه گلدن گلوب را در کارنامه دارد، امسال نیز با بازی در نقش جک کنراد در فیلم بابیلون تا آستانه کسب این جایزه پیش رفت.

  • نامزد: ادی ردمین (Eddie Redmayne) برای بازی در فیلم The Good Nurse

ادی ردمین برای بازی در فیلم جنایی و درام پرستار خوب The Good Nurse 2022 در نقش چارلز کالن نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. این فیلم به کارگردانی توبیاس لیندهولم و نویسندگی کریستی ویلسون-کرنز با اقتباس از کتاب پرستار خوب: داستانی واقعی از پزشکی، جنون و قتل نوشته چارلز گریبر می باشد که جسیکا چستین نیز در آن نقش آفرینی می کند.

>> دانلود فیلم پرستار خوب The Good Nurse 2022

Everything Everywhere All at Once

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

  • برنده: آنجلا باست (Angela Bassett) برای بازی در فیلم Black Panther: Wakanda Forever

آنجلا باست توانست برای بازی در نقش ملکه راموندا در فیلم ابرقهرمانی پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد Black Panther: Wakanda Forever 2022 برنده دریافت جایزه گلدن گلوب شود. دومین قسمت از فیلم پلنگ سیاه به نویسندگی و کارگردانی رایان کوگلر بر اساس شخصیت بلک پانتر از مارول کامیکس ساخته شده‌ است که لوپیتا نیونگو و مارتین فریمن دیگر بازیگران آن هستند.

>> دانلود فیلم پلنگ سیاه 2 Black Panther: Wakanda Forever 2022

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به آریانا دبوس برای بازی در نقش آنیتا در فیلم عاشقانه داستان وست ساید West Side Story 2021 رسید.

  • نامزد: کری کاندون (Kerry Condon) برای بازی در فیلم The Banshees of Inisherin

کری کاندون بازیگر ایرلندی توانست با بازی در نقش سیوبهان سویلابهان در فیلم بنشی‌ های اینیشرین نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.

  • نامزد: جیمی لی کورتیس (Jamie Lee Curtis) برای بازی در فیلم Everything Everywhere All at Once

جیمی لی کورتیس بازیگر، تهیه‌کننده و نویسنده آمریکایی که توانست با بازی در نقش دیردری بوبیردرا در فیلم همه چیز همه جا در هر زمان Everything Everywhere All at Once 2022 نامزد دریافت این جایزه شود.

  • نامزد: دالی د لئون (Dolly de Leon) برای بازی در فیلم Triangle of Sadness

دالی د لئون با ایفای نقش ابیگیل در فیلم کمدی سیاه مثلث غم Triangle of Sadness 2022 به نویسندگی و کارگردانی روبن اوستلوند، نامزد دریافت این جایزه شد.

  • نامزد: کری مولیگان (Carey Mulligan) برای بازی در فیلم She Said

کری مولیگان برای بازی در نقش مگان توهی در فیلم آن زن گفت She Said 2022 نامزد دریافت این جایزه شد. فیلم درام زندگینامه‌ای آن زن گفت محصول آمریکا به کارگردانی ماریا شرادر بر اساس فیلمنامه ربه‌کا لنکوویچ با اقتباس از کتاب آن زن گفت نوشته جودی کانتور و مگان توهی می باشد که زویی کازان و پاتریشا کلارکسون از دیگر بازیگران آن هستند.

>> دانلود فیلم به نقل از آن زن She Said 2022

Black Panther: Wakanda Forever

بهترین کارگردانی فیلم

  • برنده: استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) برای فیلم The Fabelmans

استیون اسپیلبرگ کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی که از لحاظ فروش فیلم‌ هایش موفق‌ترین کارگردان جهان است؛ در هشتادمین دوره جوایز گلدن گلوب توانست جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم خانواده فیبلمن؛ که بر اساس دوران نوجوانی خودش و سال‌ های اولیه فیلم‌ سازیش ساخته شده است، دریافت کند.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به جین کمپیون برای کارگردانی فیلم عاشقانه و وسترن قدرت سگ The Power of the Dog 2021 رسید.

  • نامزد: جیمز کامرون (James Cameron) برای فیلم Avatar: The Way of Water

جیمز کامرون کارگردان و تهیه‌کننده کانادایی که بیشتر برای خلق فیلم‌های علمی-تخیلی و حماسی معروف است، توانست برای کارگردانی دومین قسمت از فرنچایز آواتار، با نام آواتار: راه آب نامزد دریافت این جایزه شود.

  • نامزد: دنیل کوان و دنیل شاینرت (Daniel Kwan and Daniel Scheinert) برای فیلم Everything Everywhere All at Once

دنیل کوان و دنیل شاینرت دو کارگردان و فیلم‌نامه‌ نویس آمریکایی هستند که توانستند با فیلم کمدی و علمی تخیلی همه‌چیز همه‌جا به یکباره، نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی شوند.

  • نامزد: باز لورمان (Baz Luhrmann) برای فیلم Elvis

باز لورمن کارگردان استرالیایی که فیلم گتسبی بزرگ را در کارنامه دارد، امسال توانست با فیلم زندگینامه ای الویس، زندگی الویس پریسلی خواننده سرشناس راک اند رول را به تصویر بکشد و نامزد بهترین کارگردانی گلدن گلوب شود.

  • نامزد: مارتین مک‌دونا (Martin McDonagh) برای فیلم The Banshees of Inisherin

مارتین مک‌دونا نمایشنامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرلندی است که توانست برای فیلم کمدی و درام ارواح اینیشرین نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی شود.

The Fabelman-Steven Spielberg

بهترین فیلمنامه

  • برنده: مارتین مک‌دونا برای فیلم The Banshees of Inisherin

مارتین مک‌دونا که به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌ نویسان زنده ایرلندی شناخته شده‌ است، در هشتادمین دوره جوایز گلدن گلوب، برای فیلم کمدی سیاه بنشی‌های اینیشرین برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به کنت برانا برای فیلمنامه فیلم درام بلفاست Belfast 2021 رسید.

>> دانلود فیلم بلفاست Belfast 2021

  • نامزد: تاد فیلد (Todd Field) برای فیلم Tár

ویلیام تاد فیلد بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است که برای فیلم زندگینامه ای تار نامزد دریافت بهترین فیلمنامه شد.

  • نامزد: نامزد: دنیل کوان و دنیل شاینرت برای فیلم Everything Everywhere All at Once

دانیل‌ها که فیلم کمدی مرد ارتشی سوئیسی 2016 را در کارنامه دارند، امسال توانستند برای فیلمنامه فیلم علمی تخیلی همه‌چیز همه‌جا به یکباره نامزد دریافت این جایزه شوند.

  • نامزد: سارا پلی (Sarah Polley) برای فیلم Women Talking

فیلم درام حرف‌های زنانه Women Talking محصول 2022 آمریکا به نویسندگی و کارگردانی سارا پلی که با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته میریام توئز ساخته شده‌ است؛ نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه شد. همچنین رونی مارا، کلر فوی و بن ویشاو در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

  • نامزد: استیون اسپیلبرگ و تونی کوشنر (Tony Kushner) برای The Fabelmans

استیون اسپیلبرگ به همراه تونی کوشنر نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین فیلمنامه برای فیلم فیبلمن ها شدند. این اولین فیلمنامه اسپیلبرگ پس از فیلم هوش مصنوعی ۲۰۰۱ بود.

The Banshees of Inisherin-Colin Farrell

بهترین موسیقی متن غیراقتباسی فیلم

  • برنده: جاستین هارویتز (Justin Hurwitz) برای Babylon

جاستین هورویتز آهنگ‌ساز و ترانه‌ سرای آمریکایی، که پیش از این 3 بار برنده جایزه گلدن گلوب شده بود، امسال نیز توانست با موسیقی متن فیلم بابیلون، برای چهارمین بار برنده جایزه گلدن گلوب شود.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به هانس زیمر برای موسیقی متن فیلم تلماسه Dune 2021 رسید.

>> دانلود فیلم تل ماسه Dune 2021 HD

  • نامزد: جان ویلیامز (John Williams) برای The Fabelmans

جان ویلیامز آهنگساز، رهبر موسیقی و نوازنده پیانو آمریکایی که در کارنامه درخشان خود 4 جایزه گلدن گلوب را دارد، امسال نیز با موسیقی فیلم فیبلمن ها تا آستانه دریافت این جایزه پیش رفت.

  • نامزد: الکساندر دسپلا (Alexandre Desplat) برای Guillermo del Toro’s Pinocchio

الکساندر دسپلا آهنگساز و رهبر ارکستر فرانسوی که سابقه دریافت 2 جایزه گلدن گلوب را دارد، امسال نیز برای موسیقی انیمیشن پینوکیوی گیرمو دل تورو نامزد دریافت این جایزه شد.

  • نامزد: کارتر برول (Carter Burwell) برای The Banshees of Inisherin

کارتر برول آهنگساز آمریکایی برای موسیقی متن فیلم بنشی‌های اینیشرین نامزد دریافت این جایزه شد.

  • نامزد: هیلدور گودنادوتیر (Hildur Guðnadóttir) برای Women Talking

هیلدور گودنادوتیر موسیقی‌ دان ایسلندی برنده جایزه گلدن گلوب و اسکار برای فیلم جوکر، در هشتادمین دوره نامزد جایزه بهترین موسیقی متن فیلم حرف‌های زنانه شد.

Babylon

بهترین ترانه غیراقتباسی فیلم

  • برنده: ترانه Naatu Naatu از فیلم RRR

فیلم اکشن، درام و حماسی آرآرآر 2022 RRR محصول کشور هند به نویسندگی و کارگردانی اس. اس. راجامولی بر اساس داستانی از ویجایندرا پراساد در مورد دو انقلابی واقعی از کشور هند می باشد. اجی دیوگن، آلیا بات، راما رائو و رام چاران از بازیگران آن هستند. ام. ام. کیراوانی و چندربوز توانستند با ترانه ناتو ناتو در فیلم آرآرآر، برنده جایزه گلدن گلوب بهترین ترانه غیراقتباسی شوند.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به بیلی آیلیش و فینیس اوکانل برای ترانه فیلم زمانی برای مردن نیست No Time To Die 2021 رسید.

>> دانلود فیلم زمانی برای مردن نیست 007 جیمز باند No Time To Die 2021

  • نامزد: ترانه Carolina از فیلم Where the Crawdads Sing

تیلور سوئیفت با ترانه کارولینا برای فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین ترانه شد. فیلم درام معمایی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند Where the Crawdads Sing محصول 2022 آمریکا به کارگردانی اولیویا نیومن و فیلمنامه‌ی لوسی آلیبار بر اساس رمانی به همین نام نوشته دلیا اونز می باشد. دیزی ادگار-جونز، تیلور جان اسمیت و هریس دیکینسون از بازیگران آن هستند.

  • نامزد: ترانه Ciao Papa از فیلم Guillermo del Toro’s Pinocchio

الکساندر دسپلا، روبن کاتز، و گیرمو دل تورو با ترانه سیائو پاپا نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین ترانه برای انیمیشن پینوکیوی گیرمو دل تورو شدند.

  • نامزد: ترانه Hold My Hand از فیلم Top Gun: Maverick

لیدی گاگا و بلادپاپ توانستند با ترانه دستم را بگیر برای فیلم تاپ گان: ماوریک نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین ترانه شوند.

  • نامزد: ترانه Lift Me Up از فیلم Black Panther: Wakanda Forever

ترانه مرا به اوج برسان با صدای ریانا (ریحانا) در فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد نامزد دریافت جایزه بهترین ترانه شد.

Naatu Naatu RRR

بهترین فیلم پویانمایی

  • برنده: انیمیشن Guillermo del Toro’s Pinocchio (پینوکیوی گی‌یرمو دل تورو)

انیمیشن پینوکیوی گیرمو دل تورو Guillermo del Toro’s Pinocchio محصول 2022 کشور آمریکا و مکزیک به سبک استاپ‌ موشن و به کارگردانی گیرمو دل تورو و مارک گوستافسون و فیلمنامه مشترک دل تورو و پاتریک مک‌هیل بر اساس رمان ایتالیایی ماجراهای پینوکیو نوشته کارلو کلودی در سال ۱۸۸۳ می باشد. ایوان مک‌گرگور، کیت بلانشت و ریستف والتس از صدا پیشگان این انیمیشن موزیکال هستند.

>> دانلود انیمیشن پینوکیوی گیرمو دل تورو Guillermo del Toro’s Pinocchio 2022

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به انیمیشن کمدی و موزیکال افسون Encanto 2021 به کارگردانی جرد بوش و بایرون هاوارد رسید.

>> دانلود انیمیشن افسون Encanto‎ 2021 دوبله فارسی

  • نامزد: انیمیشن Inu-Oh (اینو-اوه)

انیمه اینوآ Inu-Oh یک فیلم پویانمایی موزیکال ژاپنی محصول ۲۰۲۱ به کارگردانی ماساکی یوآسا و براساس رمان داستان هیکه نوشته هیدئو فوروکاوا می باشد. داستان این انیمه در قرن چهاردهم در ژاپن می گذرد و بر دوستی بین اینو اوه، رقصنده متولد شده با ویژگی های فیزیکی منحصر به فرد، و تومونا، یک نوازنده نابینا تمرکز دارد.

  • نامزد: انیمیشن Marcel the Shell with Shoes On (مارسل صدف کفش‌ به پا)

انیمیشن مارسل صدف کفش‌ به پا Marcel the Shell with Shoes On یک فیلم پویانمایی کمدی به سبک استاپ موشن است که محصول 2021 کشور آمریکا به کارگردانی دین فلیشر کمپ و فیلمنامه فلیشر کمپ، جنی اسلیت و نیک پیلی با اقتباس از انیمیشن کوتاه مصاحبه با نرم تنی به نام مارسل می باشد.

  • نامزد: انیمیشن Puss in Boots: The Last Wish (گربه چکمه پوش: آخرین آرزو)

انیمیشن گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو Puss in Boots: The Last Wish محصول 2022 کشور آمریکا به کارگردانی جوئل کرافورد و فیلمنامه‌ پل فیشر می باشد. این انیمیشن دنباله‌ای بر گربه چکمه‌پوش ۲۰۱۱ است، که آنتونیو باندراس، سلما هایک و الیویا کلمن در آن به صداپیشگی پرداختند.

>> دانلود انیمیشن گربه چکمه پوش 2 آخرین آرزو Puss in Boots 2: The Last Wish 2022

  • نامزد: انیمیشن Turning Red (قرمز شدن)

انیمیشن قرمز شدن Turning Red محصول 2022 کشور آمریکا به کارگردانی دومی شی و نویسندگی شی و جولیا چو می باشد. انیمیشن قرمز شدن در مورد یک دختر بچه 13 ساله عجیب و غریب به نام می لی است که به دلیل یک نفرین ارثی، وقتی هر احساس شدیدی را تجربه می‌کند، به یک پاندای سرخ غول پیکر تبدیل می‌شود.

Guillermo del Toro's Pinocchio

بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان

  • برنده: فیلم Argentina, 1985 (آرژانتین، ۱۹۸۵) از کشور آرژانتین

فیلم آرژانتین، ۱۹۸۵ Argentina, 1985 محصول 2022 کشور آرژانتین و آمریکا در ژانر بیوگرافی و جنایی به کارگردانی سانتیاگو میتره و فیلمنامه مشترک ماریانو لیناس و سانتیاگو میتره براساس داستانی واقعی می باشد. ریکاردو دارین، جینا ماسترونیکولا و فرنسیسکو برتین از جمله بازیگران این فیلم هستند.

>> دانلود فیلم آرژانتین 1985 2022

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به فیلم ژاپنی ماشینم را بران Drive My Car 2021 به کارگردانی ریوسوکی هاماگوچی رسید.

>> دانلود فیلم ماشین مرا بران Drive My Car 2021

  • نامزد: فیلم All Quiet On The Western Front (در جبهه غرب خبری نیست) از کشور آلمان

فیلم در جبهه غرب خبری نیست All Quiet on the Western Front محصول 2022 کشور آلمان، آمریکا و انگلستان در ژانر اکشن و جنگی به کارگردانی ادوارد برگر و فیلمنامه مشترک ایان استوکل، لسلی پترسون و ادوارد برگر براساس رمانی به همین نام اثر اریش ماریا رمارک می باشد.

>> دانلود فیلم در جبهه غرب خبری نیست All Quiet on the Western Front 2022

  • نامزد: فیلم Close (نزدیک) از کشور بلژیک

فیلم نزدیک Close محصول 2022 کشور بلژیک در ژانر درام به کارگردانی لوکاس دونت و فیلمنامه مشترک دونت و آنجلو تیجسن می باشد. داستان در مورد لئو و رمی 13 ساله است که تعطیلات تابستانی طولانی را در صمیمیت می‌گذرانند، اما در سال تحصیلی، دوستی نزدیک آنها دچار مشکل می‌شود.

  • نامزد: فیلم Decision to Leave (تصمیم جدایی) از کشور کره جنوبی

فیلم تصمیم جدایی Decision to Leave محصول ۲۰۲۲ کشور کره جنوبی در ژانر معمایی به کارگردانی پارک چان-ووک و فیلمنامه مشترک جونگ سو-کیونگ و پارک چان-ووک می باشد. داستان در مورد یک کارآگاه حرفه‌ای است که در حین بررسی یک پرونده مرگ غیرطبیعی که در کوه اتفاق افتاده است، به زنی مرموز علاقه مند می شود.

  • نامزد: فیلم RRR (آرآرآر) از کشور هند

فیلم آرآرآر (غرش قیام انقلاب) (Rise Roar Revolt) RRR محصول 2022 کشور هند در ژانر اکشن و درام به نویسندگی و کارگردانی اس. اس. راجامولی و بازی اجی دیوگن و آلیا بات می باشد. داستان فیلم در مورد دو انقلابی افسانه ای و سفر آنها به دور از وطن در دهه 1920 است که پس از سفر باز می گردند تا علیه استعمارگران بریتانیایی مبارزه کنند.

Argentina, 1985

برندگان و نامزدهای شاخه‌ تلویزیونی جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۳

بهترین سریال درام

  • برنده: سریال House of the Dragon (خاندان اژدها)

سریال خاندان اژدها House of the Dragon محصول 2022 شبکه اچ‌بی‌او (HBO) آمریکا در ژانر اکشن و ماجراجویی است که توسط جرج آر. آر. مارتین و رایان کندال ساخته شده و پدی کانسیداین، مت اسمیت و اما دآرسی در آن حضور دارند. این سریال که در واقع اسپین اف سریال بازی تاج و تخت ۲۰۱۱–۲۰۱۹ است، 200 سال پیش از اتفاقات مجموعه بازی تاج‌ و تخت رخ می‌دهد و گذشته خاندان تارگرین را به تصویر می‌کشد.

>> نگاهی به تاریخ وستروس؛ پیش نیاز سریال خاندان اژدها

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به سریال درام وراثت -Succession 2018 محصول شبکه HBO و به کارگردانی جسی آرمسترانگ رسید.

  • نامزد: سریال Better Call Saul (بهتره با ساول تماس بگیری)

سریال بهتره با سال تماس بگیری Better Call Saul محصول 2022–2015 شبکه ای‌ام‌سی (AMC) آمریکا در ژانر جنایی است که توسط وینس گیلیگان و پیتر گولد ساخته شده و باب ادنکیرک و جاناتان بنکس در آن حضور دارند. این سریال که اسپین اف سریال بریکینگ بد است، در مورد وکیل والتر وایت، ساول گودمن و نحوه آشنایی او با اعضای گروه می باشد.

>> دانلود سریال بهتره با سول تماس بگیری دوبله فارسی

  • نامزد: سریال The Crown (تاج)

سریال تاج The Crown محصول 2023–2016 پلتفرم نتفلیکس (Netflix) آمریکا در ژانر بیوگرافی و تاریخی است که توسط پیتر مورگان ساخته شده و کلر فوی، مت اسمیت و ونسا کربی در آن حضور دارند. این سریال داستان سلطنت ملکه الیزابت دوم بریتانیا را به‌ تصویر می‌کشد.

  • نامزد: سریال Ozark (اوزارک)

سریال اوزارک Ozark محصول 2022–2017 پلتفرم نتفلیکس (Netflix) آمریکا در ژانر جنایی و هیجان انگیز است که توسط بیل دوبو و مارک ویلیامز ساخته شده است. جیسون بیتمن، لورا لینی و سوفیا هابلیتس در این سریال ایفای نقش می کنند.

>> دانلود سریال اوزارک Ozark 2017-2022

  • نامزد: سریال Severance (جداسازی)

سریال جداسازی یا تفکیک سازی Severance محصول -2022 پلتفرم اپل تی‌وی پلاس (+Apple TV) آمریکا در ژانر معمایی و علمی تخیلی به کارگردانی بن استیلر و ایفه مک‌آردل می باشد. آدام اسکات، زک چری و بریت لاور در این سریال ایفای نقش می کنند.

House of the Dragon

بهترین سریال موزیکال یا کمدی

  • برنده: سریال Abbott Elementary (دبستان ابوت)

سریال دبستان ابوت Abbott Elementary محصول -2021 شبکه ای‌بی‌سی (ABC) آمریکا در ژانر کمدی است که توسط کوئینتا برانسون ساخته شده و کوئینتا برانسون، تایلر جیمز ویلیامز و جانل جیمز در آن حضور دارند. این سریال در مورد گروهی از معلمان وظیفه‌شناس، که در یکی از بدترین مدارس دولتی آمریکا که عمدتا سیاه پوست هستند گرد هم آمده‌اند، فقط به این دلیل که آن‎ها عاشق تدریس هستند.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به سریال هک -2021 Hacks محصول شبکه HBO Max و ساخته لوسیا آنیلو، پل دبلیو. داونز و جن استاتسکی رسید.

  • نامزد: سریال The Bear (خرس)

سریال خرس The Bear محصول -2022 شبکه FX on Hulu آمریکا در ژانر کمدی و درام است که توسط کریستوفر استورر ساخته شده است. جرمی آلن وایت، ابن ماس-بچراک و ابی الیوت در این سریال ایفای نقش می کنند.

  • نامزد: سریال Hacks (هک)

سریال هک -2021 Hacks محصول شبکه اچ‌بی‌او مکس (HBO Max) آمریکا در ژانر کمدی است که توسط لوسیا آنیلو، پل دبلیو. داونز و جن استاتسکی ساخته شده و جین اسمارت، هانا اینبیندر و کارل کلمونز-هاپکینز در آن حضور دارند.

  • نامزد: سریال Only Murders in the Building (فقط قتل‌های داخل ساختمان)

سریال فقط قتل‌های داخل ساختمان Only Murders in the Building محصول -2021 پلتفرم هولو (Hulu) آمریکا در ژانر کمدی است که توسط استیو مارتین و جان هافمن ساخته شده و استیو مارتین، مارتین شورت و سلنا گومز در آن حضور دارند.

>> دانلود سریال فقط قتل‌های این ساختمان 2021 Only Murders in the Building

  • نامزد: سریال Wednesday (ونزدی)

سریال ونزدی Wednesday محصول -2022 پلتفرم نتفلیکس (Netflix) آمریکا در ژانر کمدی، جنایی و فانتزی است که توسط آلفرد گاف و مایلز میلار با اقتباس از شخصیت ونزدی آدامز اثر چارلز آدامز ساخته شده و جنا اورتگا، کاترین زیتا جونز و لوئیس گازمن در آن حضور دارند.

>> دانلود سریال Wednesday 2022 ونزدی

Abbott Elementary

بهترین مینی‌ سریال یا سریال آنتالوژی یا فیلم تلویزیونی

  • برنده: The White Lotus (لوتوس سفید)

سریال نیلوفر سفید The White Lotus محصول 2023-2021 شبکه اچ‌بی‌او (HBO) آمریکا در ژانر کمدی و درام به نویسندگی و کارگردانی مایک وایت می باشد که ماری بارتلت، کانی بریتون و جنیفر کولیج از بازیگران آن هستند. این سریال داستان یک هفته از زندگی مسافرانی که در بهشتی به نام وایت لوتوس استراحت می‌ کنند را شرح می‌ دهد.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به سریال راه آهن زیرزمینی 2021 The Underground Railroad محصول پلتفرم پرایم ویدئو Prime Video ساخته بری جنکینز رسید.

  • نامزد: سریال Black Bird (پرنده سیاه)

مینی سریال پرنده سیاه Black Bird محصول 2022 پلتفرم اپل تی‌وی پلاس (+Apple TV) آمریکا در ژانر بیوگرافی و جنایی است که توسط دنیس لهان با اقتباس از کتاب رابطه دوستانه با شیطان نوشته جیمی کین ساخته شده و تارون اجرتون، پال والتر هاوزر و سپیده معافی از بازیگران آن هستند.

  • نامزد: سریال Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story (دامر – هیولا: داستان جفری دامر)

مینی سریال دامر – هیولا: داستان جفری دامر Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story محصول 2022 پلتفرم نتفلیکس (Netflix) آمریکا در ژانر بیوگرافی و جنایی است که در رابطه با زندگی قاتل زنجیره‌ای به نام جفری دامر توسط رایان مورفی و ایان برنن ساخته شده و ایوان پیترز، ریچارد جنکینز و مالی رینگوالد در آن حضور دارند.

>> دانلود سریال دامر Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story 2022

  • نامزد: سریال The Dropout (ترک تحصیل)

مینی سریال طرد شده یا دراپ‌ آوت یا ترک تحصیل The Dropout محصول 2022 پلتفرم هولو (Hulu) آمریکا در ژانر بیوگرافی و درام است که توسط الیزابت مری‌وثر ساخته شده و پرونده‌ شرکت زیست‌ فناوری ترانوس و زندگی بنیانگذار آن الیزابت هلمز، با بازی آماندا سایفرید را به نمایش می‌گذارد.

  • نامزد: سریال Pam & Tommy (پم و تامی)

مینی سریال پم و تامی Pam & Tommy محصول 2022 پلتفرم هولو (Hulu) آمریکا در ژانر بیوگرافی و کمدی به کارگردانی کریگ گیلسپی و براساس داستان واقعی ازدواج و رابطه پاملا اندرسون و تامی لی می باشد. لیلی جیمز، سباستین استن و ست روگن از بازیگران آن هستند.

White Lotus

بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال درام

  • برنده: کوین کاستنر (Kevin Costner) برای بازی در سریال Yellowstone

کوین کاستنر بازیگر و کارگردان آمریکایی که پیش از این 3 بار برنده جایزه گلدن گلوب شده بود، امسال نیز توانست برای بازی در نقش جان داتون در سریال یلواستون، این جایزه را دریافت کند. سریال یلواستون Yellowstone محصول -2018 در ژانر درام و وسترن که توسط تیلور شریدان ساخته شده‌ و کوین کاستنر، لوک گریمز و کلی ریلی از بازیگران آن هستند.

>> دانلود سریال یلواستون Yellowstone 2018-2022

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به جرمی استرانگ برای بازی در نقش کندال روی در سریال وراثت Succession -2018 رسید.

  • نامزد: جف بریجز (Jeff Bridges) برای بازی در سریال The Old Man

جف بریجز بازیگر و خواننده آمریکایی امسال با بازی در نقش دن چیس در سریال اکشن و هیجان انگیز پیرمرد The Old Man نامزد دریافت این جایزه شد. سریال پیرمرد محصول -2022 آمریکا توسط جاناتان‌ای. استاینبرگ و رابرت لوین براساس رمانی به همین نام نوشته توماس پری ساخته شده که جان لیسگو و بیل هک دیگر بازیگران آن هستند.

  • نامزد: دیگو لونا (Diego Luna) برای بازی در سریال Andor

دیه‌گو لونا توانست برای نقش کاسیان اندور در سریال اکشن و علمی تخیلی اندرو Andor نامزد دریافت این جایزه شود. سریال اندرو محصول -2022 آمریکا توسط تونی گیلروی ساخته شده که جنویو اورایلی و آدریا آرجونا دیگر بازیگران آن هستند. این مجموعه اسپین‌ آف فیلم روگ وان ۲۰۱۶ است که داستان جاسوسی اندور را پنج سال پیش از وقایع این فیلم روایت می‌کند.

  • نامزد:باب ادنکیرک (Bob Odenkirk) برای بازی در سریال Better Call Saul

باب ادنکیرک بازیگر و کارگردان آمریکایی با بازی در نقش سال گودمن در سریال جنایی بهتره با سال تماس بگیری نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

  • نامزد:آدام اسکات (Adam Scott) برای بازی در سریال Severance

آدام اسکات توانست با بازی در نقش مارک اسکات در سریال معمایی و علمی تخیلی جداسازی نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شود.

Yellowstone

بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال درام

  • برنده: زندایا (Zendaya) برای بازی در سریال Euphoria

زندایا مری بازیگر و خواننده آمریکایی توانست برای بازی در نقش رو بنت در سریال سرخوشی جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کند. سریال سرخوشی Euphoria محصول -2019 آمریکا در ژانر درام توسط سام لوینسون ساخته شده‌ و مود آپاتو و اریک دین از دیگر بازیگران آن هستند. این سریال درباره دانش‌آموزان دبیرستانی است و به تجربیاتشان از آسیب، مواد مخدر، دوستی و عشق می‌پردازد.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به ام‌جی رودریگز برای بازی در نقش بیانکا رودریگز در سریال ژست Pose 2018-2021 رسید.

  • نامزد: اما دارسی (Emma D’Arcy) برای بازی در سریال House of the Dragon

اما دآرسی هنرپیشه انگلیسی توانست برای بازی در نقش رینیرا تارگرین در سریال اکشن و ماجراجویی خاندان اژدها نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شود.

  • نامزد:لورا لینی (Laura Linney) برای بازی در سریال Ozark

لورا لینی بازیگر آمریکایی است که با بازی در نقش وندی برد در سریال جنایی و هیجان انگیز اوزارک نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

  • نامزد:ایملدا استنتون (Imelda Staunton) برای بازی در سریال The Crown

ایملدا استنتون هنرپیشه بریتانیایی توانست برای بازی در نقش ملکه الیزابت دوم در سریال بیوگرافی و تاریخی تاج نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شود.

  • نامزد:هیلاری سوانک (Hilary Swank) برای بازی در سریال Alaska Daily

هیلاری سوانک با بازی در نقش آیلین فیتزجرالد در سریال آلاسکا دیلی نامزد دریافت این جایزه شد. سریال آلاسکا دیلی Alaska Daily محصول -2022 آمریکا و کانادا در ژانر درام توسط تام مک کارتی ساخته شده‌ که جف پری و گریس داو از دیگر بازیگران آن هستند. آلاسکا دیلی داستان روزنامه‌نگاری است که پس از یک رسوایی کاری، به دنبال شروعی تازه می‌باشد.

Euphoria

بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال تلویزیونی موزیکال یا کمدی

  • برنده: جرمی آلن وایت (Jeremy Allen White) برای سریال The Bear

جرمی آلن وایت هنرپیشه آمریکایی که بیشتر برای بازی در سریال بی‌شرم شناخته شده‌ است، موفق شد با بازی در نقش کارمن برزاتو در سریال کمدی خرس -The Bear 2022 برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شود.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به جیسون سودیکیس برای بازی در نقش تد لاسو در سریال تد لاسو -2020 Ted Lasso رسید.

>> دانلود سریال تد لاسو Ted Lasso 2020- HD

  • نامزد:دونالد گلاور (Donald Glover) برای سریال Atlanta

دونالد گلاور برای بازی در نقش ارنست مارکس در سریال آتلانتا نامزد دریافت این جایزه شد. سریال آتلانتا Atlanta محصول 2022-2016 آمریکا در ژانر کمدی و موزیکال توسط دونالد گلاور برای شبکه FX ساخته شده‌ که برایان تایری هنری و کیت استنفیلد از دیگر بازیگران آن هستند.

  • نامزد:بیل هیدر (Bill Hader) برای سریال Barry

بیل هیدر برای بازی در نقش بری برکمن در سریال بری نامزد دریافت این جایزه شد. سریال بری Barry محصول -2018 آمریکا در ژانر اکشن، کمدی و جنایی توسط الک برگ و بیل هیدر ساخته شده‌ که استیون روت و سارا گلدبرگ از دیگر بازیگران آن هستند. داستان درمورد یک آدم‌کش است که بطور اتفاقی به گروهی هنری می‌پیوندد.

  • نامزد:مارتین شورت (Martin Short) برای سریال Only Murders in the Building

مارتن شورت هنرپیشه کانادایی برای بازی در نقش الیور پاتنام در سریال کمدی فقط قتل‌های داخل ساختمان نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

  • نامزد:استیو مارتین (Steve Martin) برای سریال Only Murders in the Building

استیو مارتین بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی نیز با بازی در نقش چارلز-هدن سویج در سریال فقط قتل‌های داخل ساختمان نامزد دریافت این جایزه شد.

THE BEAR

بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال تلویزیونی موزیکال یا کمدی

  • برنده: کویینتا برانسون (Quinta Brunson) برای سریال Abbott Elementary

کویینتا برانسون بازیگر، نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی است که موفق شد برای بازی در نقش جنین تیگز در سریال کمدی دبستان ابوت -Abbott Elementary 2021 برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شود.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به جین اسمارت برای بازی در نقش دبرا ونس در سریال کمدی هک -2021 Hacks رسید.

  • نامزد:کالی کوکو (Kaley Cuoco) برای سریال The Flight Attendant

کیلی کوئوکو برای بازی در نقش کاساندرا باودن در سریال خدمه پرواز نامزد دریافت این جایزه شد. سریال خدمه پرواز The Flight Attendant محصول 2022-2020 آمریکا در ژانر کمدی و معمایی توسط استیو یوکی با اقتباس از رمانی به همین نام اثر کریس بوهجالیان ساخته شده‌ که میخیل هایسمان و زوسیا مامیت از دیگر بازیگران آن هستند.

  • نامزد:سلنا گومز (Selena Gomez) برای سریال Only Murders in the Building

سلنا گومز خواننده و بازیگر آمریکایی است که برای بازی در نقش میبل مورا در سریال کمدی فقط قتل‌های داخل ساختمان نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

  • نامزد:جنا اورتگا (Jenna Ortega) برای سریال Wednesday

جنا اورتگا هنرپیشه آمریکایی توانست با بازی در سریال کمدی، فانتزی و معمایی ونزدی در نقش ونزدی آدامز نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شود.

  • نامزد:جین اسمارت (Jean Smart) برای سریال Hacks

جین اسمارت که سال پیش موفق شد با بازی در نقش دبرا ونس در سریال کمدی هک -2021 برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شود، امسال نیز برای همین نقش نامزد شد اما موفق به کسب آن نشد.

Abbott Elementary

بهترین بازیگر نقش اول مرد در مینی سریال یا سریال آنتالوژی یا فیلم تلویزیونی

  • برنده: ایوان پیترز (Evan Peters) برای سریال آنتالوژی Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story

ایوان پیترز هنرپیشه آمریکایی است که موفق شد با بازی در نقش جفری دامر در مینی سریال بیوگرافی و جنایی دامر – هیولا: داستان جفری دامر، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شود.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به مایکل کیتون برای بازی در نقش دکتر ساموئل فینیکس در مینی سریال درام دوپسیک 2021 Dopesick رسید.

  • نامزد:تارون اجرتون (Taron Egerton) برای مینی سریال Black Bird

تارون اجرتون هنرپیشه بریتانیایی برای بازی در مینی سریال جنایی پرنده سیاه 2022 در نقش جیمز کین نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

  • نامزد:کالین فرث (Colin Firth) برای مینی سریال The Staircase

کالین فرث که سابقه دریافت جایزه گلدن گلوب را دارد، با بازی در نقش مایکل پیترسون در سریال راه‌ پله نامزد دریافت این جایزه شد. مینی سریال راه‌ پله The Staircase 2022 در ژانر جنایی توسط آنتونیو کامپوس با اقتباس از مستندی به همین نام اثر ژان-زاویه دو لیستاد ساخته شده‌ که تونی کولت و مایکل استولبارگ از دیگر بازیگران آن هستند.

  • نامزد:اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) برای مینی سریال Under the Banner of Heaven

اندرو گارفیلد که در دوره قبل برنده جایزه گلدن گلوب شده بود، امسال برای بازی در سریال زیر پرچم بهشت در نقش کارآگاه جب پیر نامزد دریافت این جایزه شد. مینی سریال زیر پرچم بهشت Under the Banner of Heaven 2022 در ژانر جنایی و معمایی توسط داستین لنس بلک با اقتباس از کتابی به همین نام اثر جان کراکائر ساخته شده‌ که سم ورثینگتون و دیزی ادگار-جونز از دیگر بازیگران آن هستند.

  • نامزد:سباستین استن (Sebastian Stan) برای مینی سریال Pam & Tommy

سباستین استن بازیگر رومانیایی و آمریکایی که برای بازی در مینی سریال بیوگرافی و کمدی پم و تامی 2022 در نقش تامی لی، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story

بهترین بازیگر نقش اول زن در مینی سریال یا سریال آنتالوژی یا فیلم تلویزیونی

  • برنده: آماندا سایفرد (Amanda Seyfried) برای مینی سریال The Dropout

آماندا سایفرد بازیگر، خواننده و مدل آمریکایی است که موفق شد با بازی در نقش الیزابت هولمز در مینی سریال بیوگرافی و درام طرد شده 2022، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شود.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به کیت وینسلت برای بازی در نقش ماریان شیهان در مینی سریال جنایی و معمایی کابوس ایست تاون یا مر از ایست‌ تاون 2021 Mare of Easttown رسید.

>> دانلود سریال میر از ایست تاون Mare of Easttown 2021

  • نامزد:جسیکا چستین (Jessica Chastain) برای مینی سریال George & Tammy

جسیکا چستین که سابقه دریافت جایزه گلدن گلوب را دارد، امسال برای بازی در مینی سریال جرج و تمی در نقش تامی وینت نامزد دریافت این جایزه شد. مینی سریال جرج و تمی 2023-George & Tammy 2022 در ژانر بیوگرافی و تاریخی توسط اِیب سیلویا براساس زندگی پرفراز و نشیب دو موسیقیدان ساخته شده‌ که مایکل شنون و استیو زان از دیگر بازیگران آن هستند.

>> دانلود سریال جرج و تمی George and Tammy 2022

  • نامزد:جولیا گارنر (Julia Garner) برای مینی سریال Inventing Anna

جولیا گارنر برای بازی در نقش آنا سوروکین در مینی سریال جعل آنا نامزد دریافت این جایزه شد. مینی سریال جعل آنا Inventing Anna محصول 2022 آمریکا در ژانر درام توسط شاندا رایمز براساس مقاله‌ ای به نام آنا دلوی چگونه مردم نیویورک را فریب داد نوشته جسیکا پرسلر ساخته شده‌ که آنا کلامسکی و آرین مؤید از دیگر بازیگران آن هستند.

>> دانلود سریال جعل آنا Inventing Anna 2022

  • نامزد:لیلی جیمز (Lily James) برای مینی سریال Pam & Tommy

لیلی جیمز بازیگر انگلیسی که برای بازی در مینی سریال بیوگرافی و کمدی پم و تامی در نقش پاملا اندرسون، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

  • نامزد:جولیا رابرتس (Julia Roberts) برای مینی سریال Gaslit

جولیا رابرتس برای بازی در نقش مارتا میچل در مینی سریال برافروخته نامزد دریافت این جایزه شد. مینی سریال برافروخته Gaslit محصول 2022 آمریکا در ژانر بیوگرافی و تاریخی توسط رابی پیکرینگ براساس فصل اول پادکستی به نام Slow Burn اثر لئون نیفاخ ساخته شده‌ که شان پن و دن استیونز از دیگر بازیگران آن هستند.

The Dropout

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سریال موزیکال، درام یا کمدی

  • برنده: تایلر جیمز ویلیامز (Tyler James Williams) برای سریال Abbott Elementary

تایلر جیمز ویلیامز هنرپیشه آمریکایی است که موفق شد برای بازی در نقش گریگوری ادی در سریال کمدی دبستان ابوت -Abbott Elementary 2021 برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به او یونگ-سو برای بازی در نقش اوه ایلنام در سریال اکشن، معمایی و کره ای بازی مرکب -2021 Squid Game رسید.

>> دانلود سریال بازی مرکب Squid Game 2021 HD

  • نامزد:جان لیسگو (John Lithgow) برای سریال The Old Man

جان لیسگو بازیگر و نوازنده آمریکایی است که با بازی در نقش هارولد هارپر در سریال اکشن و هیجان انگیز پیرمرد -2022 نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

  • نامزد:جاناتان پرایس (Jonathan Pryce) برای سریال The Crown

جاناتان پرایس بازیگر اهل ولز است که برای بازی در سریال بیوگرافی و تاریخی تاج 2023-2016 در نقش شاهزاده فیلیپ نامزد دریافت این جایزه شد.

  • نامزد:جان تروتورو (John Turturro) برای سریال Severance

جان تروتورو توانست با بازی در نقش ایروینگ بیلیف در سریال معمایی و علمی تخیلی جداسازی -2022 نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.

  • نامزد:هنری وینکلر (Henry Winkler) برای سریال Barry

هنری وینکلر کمدین آمریکایی که با بازی در نقش ژن کوزینو در سریال اکشن، کمدی و جنایی بری -2018 نامزد دریافت این جایزه شد.

Abbott Elementary

بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال موزیکال، درام یا کمدی

  • برنده: جولیا گارنر (Julia Garner) برای سریال Ozark

جولیا گارنر هنرپیشه آمریکایی که امسال برای بازی در سریال جعل آنا نامزد شده بود، موفق شد با بازی در نقش روث لنگمور در سریال درام، جنایی و هیجان انگیز اوزارک 2022–2017 Ozark برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود.

این جایزه در دوره قبل جوایز گلدن گلوب (2022)؛ به سارا اسنوک برای بازی در نقش شیو در سریال درام وراثت -2018 Succession رسید.

  • نامزد:الیزابت دبیکی (Elizabeth Debicki) برای سریال The Crown

الیزابت دبیکی هنرپیشه استرالیایی توانست برای بازی در نقش دایانا، شاهدخت ولز در سریال تاریخی تاج نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود.

  • نامزد:هانا اینبیندر (Hannah Einbinder) برای سریال Hacks

هانا اینبیندر کمدین آمریکایی با بازی در نقش ایوا دنیلز در سریال کمدی و درام هک -2021 نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

  • نامزد:جنل جیمز (Janelle James) برای سریال Abbott Elementary

جنل جیمز توانست برای بازی در نقش ایوا کلمن در سریال کمدی دبستان ابوت -2021 نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود.

  • نامزد:شریل لی رالف (Sheryl Lee Ralph) برای سریال Abbott Elementary

شریل لی رالف هنرپیشه آمریکایی توانست برای بازی در سریال کمدی دبستان ابوت -2021 در نقش باربارا هاوارد نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

Ozark

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در مینی سریال یا سریال آنتالوژی یا فیلم تلویزیونی

  • برنده: پل والتر هاوزر (Paul Walter Hauser) برای مینی سریال Black Bird

پل والتر هاوزر کمدین آمریکایی برای بازی در مینی سریال بیوگرافی و جنایی پرنده سیاه Black Bird 2022 در نقش لارنس هال برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جوایز گلدن گلوب شد.

  • نامزد:اف. موری آبراهام (F. Murray Abraham) برای سریال آنتالوژی The White Lotus

اف. موری آبراهام بازیگر آمریکایی توانست برای بازی در سریال کمدی نیلوفر سفید 2023-2021 در نقش برت دی گراسو نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.

  • نامزد:دامنل گلیسون (Domhnall Gleeson) برای مینی سریال The Patient

دامنل گلیسون برای بازی در نقش سام فورتنر در مینی سریال بیمار نامزد دریافت این جایزه شد. مینی سریال بیمار The Patient محصول 2022 آمریکا در ژانر معمایی و هیجان انگیز توسط جوئل فیلدز و جوزف وایزبرگ ساخته شده‌ که استیو کارل و لورا نیمی از دیگر بازیگران آن هستند. مجموعه بیمار، درباره روان درمانگری است که توسط یک قاتل زنجیره‌ ای گروگان گرفته می‌شود.

  • نامزد:ریچارد جنکینز (Richard Jenkins) برای مینی سریال Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story

ریچارد جنکینز هنرپیشه آمریکایی که با بازی در نقش لیونل دامر در مینی سریال جنایی دامر – هیولا: داستان جفری دامر 2022 نامزد دریافت این جایزه شد.

  • نامزد:ست روگن (Seth Rogen) برای مینی سریال Pam & Tommy

ست روگن کمدین، نویسنده و فیلم‌ساز کانادایی که برای بازی در مینی سریال کمدی پم و تامی 2022 در نقش رند گوتیه نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

Black Bird

بهترین بازیگر نقش مکمل زن در مینی سریال یا سریال آنتالوژی یا فیلم تلویزیونی

  • برنده: جنیفر کولیج (Jennifer Coolidge) برای مینی سریال The White Lotus

جنیفر کولیج کمدین آمریکایی توانست با بازی در سریال کمدی نیلوفر سفید 2023-2021 در نقش تانیا مک‌کویید-هانت برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود.

  • نامزد:کلر دینز (Claire Danes) برای مینی سریال Flieshman Is in Trouble

کلر دینز برای بازی در نقش ریچل فلیشمن در سریال دردسرهای فلایشمن نامزد دریافت این جایزه شد. مینی سریال فلیشمن به دردسر افتاده Flieshman Is in Trouble محصول 2022 آمریکا در ژانر درام توسط شاری اسپرینگر برمن و رابرت پولچینی بر اساس رمانی به همین نام نوشته تافی برودسر آکنر ساخته شده‌ که جسی آیزنبرگ و لیزی کاپلان از دیگر بازیگران آن هستند.

  • نامزد:دیزی ادگار-جونز (Daisy Edgar-Jones) برای مینی سریال Under the Banner of Heaven

دیزی ادگار-جونز هنرپیشه بریتانیایی که برای بازی در مینی سریال زیر پرچم بهشت 2022 در نقش برندا لافرتی نامزد دریافت این جایزه شد.

  • نامزد:نیسی نش (Niecy Nash) برای سریال آنتالوژی Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story

نیسی نش کمدین آمریکایی که با بازی در نقش گلندا کلیولند در مینی سریال جنایی دامر – هیولا: داستان جفری دامر 2022 نامزد دریافت این جایزه شد.

  • نامزد:آبری پلازا (Aubrey Plaza) برای مینی سریال The White Lotus

آبری پلازا هنرپیشه آمریکایی که برای بازی در نقش هارپر اسپیلر در سریال نیلوفر سفید نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

The White Lotus

برندگان گلدن گلوب