ایرانیان دانلود
Squid Game

ناگفته های سریال اسکویید گیم؛ راز پنهان شماره 1 و 456 چیست؟

چند سال پس از انتشار سریال کره ای Squid Game 2021، حالا می توانیم با وجود صدها تحلیل و نقد مختلف از آن، ناگفته های سریال اسکویید گیم را با نگاه متفاوتی بیان کنیم و علاوه بر آن، سوتی ها و نکات منفی سریال اسکویید گیم را هم بررسی کنیم؛ این مقاله حاوی اسپویل است و اگر سریال را ندیده اید بهتر است ابتدا از سایت دانلود فیلم و سریال ایرانیان مشاهده کنید سپس مقاله را مطالعه فرمایید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند

  • حقایق جذابی که اش چشمتان پنهان مانده
  • نکاتی که به عنوان حقایق اسکویید گیم منتشر شده اما درست نیستند!
  • راز پنهان شماره 1 و 456 چیست؟ دو شخصیت اصلی سریال پدر و پسر هستند! با ما همراه باشید تا فکت های این نظریه را بررسی کنیم.
  • پیش بینی فصل دوم
  • نکات منفی و سوتی های سریال Squid Game

بخش اول؛ نکات جالب سریال اسکویید گیم

در تمام مجموعه های اینچنینی نکاتی نهفته است که پس از چند بار دیدن آن می توانید کم کم آن ها را متوجه شوید، در این مقاله از بخش نقد و بررسی سریال های خارجی می خواهیم نکاتی از سریال بازی مرکب را عنوان کنیم که ممکن است از چشم شما پنهان مانده باشد، زیرا ارتباط قسمت های مختلف سریال محسوب می شود.

قمار در قمار!

در ابتدای سریال هیجان انگیز خارجی بازی مرکب می بینیم که شخصیت اصلی یعنی گی-هون در حال قمار روی مسابقه اسب سواری است و در قسمت های پایایانی هم میبینیم که میهمان های وی آی پی با ماسک حیوانات روی خودِ گی-هون شرط بندی می کنند!

حتی در بازی پل شیشه ای، شرکت کننده با مهره اسب شطرنج به نمایش گذاشته می شوند و دیالوگ معروف این سریال هم “شما آدما اسبید، توی میدون مسابقه” می باشد!

ناگفته های سریال اسکویید گیم

طراحی پله ها؛ اقتباسی!

طراحی پله های سریال اسکویید گیم که می توان آن را نوعی هزارتو هم تشبیه کرد، در حقیقت برگرفته از نقاشی نسبیت اثر موریس اشر است.

طراحی پله های اسکویید گیم

پشت هم ایستادی پس یار میشی!

قبل از شروع یارگیری برای بخش تیله بازی، همه آنهایی که قرار است با هم تیم های دو نفره تشکیل دهند در صف پشت هم قرار گرفته اند؛ علی و سانگ-وو، گی-هون و اوه ایل-نام، دو کاراکتر شرور و دو دختر

طرح های مرتبط

طراحی اتاق پیشرو دقیقا مانند ماسکی است که به صورت زده و مرتبط با هم هستند.

ناگفته های سریال اسکویید گیم طراحی اتاق پیشرو

لیستی که از شماره 2 آغاز می شود!

لیست بازیکنان سال 2020 از شماره دو آغاز می شود، زیرا شماره 001 مغز متفکر و برگزرا کننده بازی مرکب است.

لیست اسکویید گیم از شماره 2

فکت های غلط بازی مرکب

در فضای مجازی چند فکت غلط در مورد اسکویید گیم منتشر شده که در این قسمت میخوایم آن ها را بررسی و نقض کنیم.

  • در بازی اول، همه شماره ها از نگاه عروسک، سبز دیده می شوند به جز پیرمرد! این فکت کاملا غلط بوده و اگر دقت نمایید دور پیرمرد هم سبز می شود و ممکن است او هم مورد اصابت گلوله قرار بگیرد!

ناگفته های سریال اسکویید گیم

  • می گویند قفل های دست پیرمرد بعد از بازی طناب کشی باز بوده! در حالی که اینطور نیست و دست او هم بسته است.

قفل دست شماره 001 در اسکویید گیم طناب کشی

شماره 1 و 456 پدر و پسر هستند؛ فصل دوم مشخص می شود!

یکی از فکت های عجیبی که می توان پس از مشاهده و دقت چندباره سریال Squid Game 2021 به آن رسید این است که رابطه شماره 001 که برگزار کننده بازی بوده با شماره 456 که نقش اول سریال است، پدر و پسری می باشد؛ شخصیت گی-هون پدر ندارد! با ما همراه باشید با 8 فکتی که ثابت می کند این دو به هم مربوط هستند.

  1. انتخاب شماره اول و آخر؛ بی دلیل نیست!
  2. پس از پایان بازی و انصراف اکثریت، اولین و تنها کسی که شماره 001 برای بازگرداندن آن به بازی تلاش می کند گی-هون است
  3. در سکانس تقسیم صبحانه گی-هون می گوید که نمی تواند شیر بخورد و از بچگی اینطور بوده که قابلیت حضم شیر را نداشته؛ شماره 001 به او می گوید بچه که بودی حتما خیلی کتک می خوردی؟ گی-هون می گوید تو از کجا می دانی؟ می گوید پسر خودم هم اینگونه بود!
  4. در تیله بازی شماره 001 می گوید که در محله ای اینشکلی زندگی می کرده و پسر هم می گوید منم همینطور! پیرمرد می گوید امروز 24م است و چند روز دیگر تولد پسرم است؛ در قسمت اول دیدیم که برای بدست آوردن رمز عابر بانک ابتدا تاریخ تولد خودش را امتحان می کند؛ دو روز بعد یعنی 26م!
  5. در تیله بازی پیرمرد کمکش می کند که بازی را ببرد و زنده بماند
  6. این با هم قول انگشتی می دهند و می گویند گامبوی هم هستند؛ انگار در کودکی همچین چیزی بین این دو وجود داشته و پیرمرد تلاش می کند این موضوع را به یاد او بیاورد.
  7. در انتهای تیله بازی پیرمرد بالاخره اسم خود را با تاکید می گوید؛ او ایل نام! پیرمرد منتظر ری اکشن گی-هون است اما واکنشی از او نمی بیند.
  8. در ابتدای سریال، مادر گی هون می گوید اگر دخترت را ببرند جایی دیگر، تو را یادش می رود! همان اتفاقی که انگار بین این پدر و پسر افتاده است

نطر شما چیست؟ آیا شماره 001 و 456 پدر و پسر هستند و این موضوع در فصل دوم مشخص خوتاهد شد؟ نطر خود را برایمان بنویسید.

جالب است که بازی مرکب در این لیست نیست اما ببینید: لیست 25 سریال برتر منتقدین راتن تومیتوز در 25 سال اخیر

شماره 1 و 456 پدر و پسر هستند

پیش بینی فصل دوم اسکویید گیم

هنوز تاریخ انتشاری برای فصل دوم Squid Game داده نشده اما مطمئنا این سیزن هیجان انگیز به زودی تولید و منتشر خواهد شد؛ در این قسمت می خواهیم داستان های ناتمام و به نظر تمام شده ی فصل اول را برای فصل دوم پیش بینی کنیم.

  1. پلیس زنده است؛ پیشرو وقتی متوجه حضور برادرش می شود، می گوید او را زنده می خوام و زمانی که به او شلیک می کند، به قلبش نمیزند! او احتمالا برخواهد گشت.
  2. گی-هون نام پیشرو را می داند؛ در سکانسی که پلیس با لباس برگزار کنندگان وارد آن مکان شده، در یکی از سکانس ها به سون گی-هون می گوید که مردی به نام هوانگ این هو اینجاست؟ احتمالا در فصل دوم این نام را به یاد خواهد آورد!
  3. یکی از چیزهایی که در فصل دوم باید منتظر آن باشیم این است که چرا پیشرو که انسان شریفی بوده، در نقش برگزار کننده بازی مرگبار اسکویید گیم قرار گرفته است. برادرش که پلیس سریال بوده از او در لحظات آخر می پرسد که چرا؟ – هوانگ در سال 2015 نفر اول این بازی مرکب شده، یک کلیه اش را به برادرش بخشیده و در اتاقش کتاب های ارزشمند هنری دیده می شود که نشان می دهد انسان خوبی بوده.
  4. شما کی هستید و چطور می توانید همچین بازی مرگباری را برگزار کنید؟ سوالی که سون هم پس از رنگ کردن موهای خود و اعلان جنگ با بارگزار کنندگان می پرسد؛ چرا؟ این چراها باید در فصل دوم پاسخ داده شود.

Squid Game

باگ ها و ضعف های بازی مرکب

هرچقدر هم موفق عمل کنید، باز هم ضعف هایی در کلیت اثر وجود خواهد داشت و این طبیعیست، با ما همراه باشید که قرار است در ادامه به چند مورد از این ضعف ها و باگ ها اشاره کنیم.

  1. کاراکتر پلیس خیلی راحت وارد مجموعه ای با آن مقدار نظم و سخت گیری وارد می شود.
  2. تردد در شهر با لباس برگزار کنندگان بازی بدون ترس از لو رفتن بسیار عجیب است!
  3. تکان خوردن ماشین در لحظه ای که پلیس درگیر می شود قاعدتا باید لو می رفت اما نرفت!
  4. عجیب است که در آن سطح از مراقبت، گی-هون توانست زیر سرسره فندک روشن کند!
  5. کاغذ چطور در تخم مرغ رفته است؟ مگه میشه 🙂
  6. پلیس هر کاری دلش میخواهد در آن مجموعه انجام می دهد و هرکجا که خواسته رفته است؛ دو ماسک برداشته و هنوز لو نرفته!
  7. پروسه در آوردن اعضای بدن شرکت کننده ها و خلافی که در آن مجموعه انجام می شود، عجیب است که در تمام این سال های برگزاری لو نرفته است!
  8. کارمند معمولی چطور می داند که در فلان اتاق چه سند مهمی وجود دارد که هنگام تهدید پلیس آن را لو بدهد؟
  9. در یکی از شلیک ها، یکی از برگزار کننده ها دقیقا پشت پلیر ایبستاده و هرطور حساب می کنیم شلیک های پشت سر هم باید به او هم برخورد کند اما نمی کند!
  10. باطری موبایل پلیس چطور با استفاده از فیلمبرداری یک هفته دوام آورده است؟

برگرفته از ویدیوی احسان منصوری؛ مجله فیلم و سریال ایرانیان