ایرانیان دانلود
بررسی سریال مردگان متحرک، شروع فصل اول

بررسی سریال مردگان متحرک از آغاز تا پایان

بررسی سریال مردگان متحرک از آغاز تا پایان

مردگان متحرک یا همان واکینگ دد The Walking Dead 2011-2022 یکی از محبوب‌ترین سریال‌هایی بود که مخاطبان بسیار زیادی در سراسر جهان داشت و به عنوان یکی از عناوین محبوب در دانلود سریال ترسناک خارجی در طول یک دهه شناخته می شد. در طول تولید و پخش این سریال، شاهد فرازونشیب‌های متعددی در روند داستان بودیم. کارگردان‌های متعددی پشت دوربین ایستادند و بازیگران مختلفی جلوی دوربین به ایفای نقش پرداختند. در ادامه قصد داریم سریال مردگان متحرک از آغاز تا پایان را مورد بررسی قرار دهیم.

برای دریافت این سریال کلیک کنید؛ دانلود سریال مردگان متحرک 11 فصل کامل دوبله فارسی و زیرنویس چسبیده با بهترین کیفیت

پوستر سریال مردگان متحرک فصل 11

بررسی سریال مردگان متحرک؛ شروع فصل اول

هنگامی‌که فصل اول سریال واکینگ دد شروع شد، کسی تصور نمی‌کرد که این سریال به این میزان از محبوبیت دست پیدا کند. در 31 اکتبر سال 2010 اولین قسمت این سریال شروع شد. بازیگران سریال واکینگ دد در فصل اول می‌توان به اندرو لینکلن اشاره کرد که نقش اول فیلم را بر عهده دارد. اندرو نقش یک معاون کلانتر را ایفا می‌کند که در ابتدای داستان تیر می‌خورد و بعد از به هوش آمدن، می‌بیند، دنیایی پیشروی‌اش اصلاً شباهتی به قبل ندارد. البته در ادامه دیگر بازیگران این سریال را به‌طور کامل معرفی خواهیم کرد.

شروع سریال مردگان متحرک ازآنجایی‌که مفهوم جدیدی را به شکل خاصی به بیننده انتقال می‌داد، جذابیت زیادی داشت. در این سریال مردگان راه می‌رفتند، یعنی تصور جدیدی از مرده‌ها به وجود آمده بود. این مرده‌ها بر سر راه خود به آدم‌ها و حیوانات حمله کرده و از آن‌ها تغذیه می‌کردند.

برای دانلود سریال های جدید خارجی هر روز به ایرانیان دانلود مراجعه نمایید تا از جدیدترین آپدیت ها استفاده کنید؛ رایگان و با بهترین کیفیت ها به همراه پخش آنلاین

حالا آدم‌هایی که سالم بودند و از آن‌ها به‌عنوان بازمانده یاد می‌کردند، باید راهی برای مبارزه و البته نجات از دست این مردگان متحرک پیدا می‌کردند. در کنار این هیجانات سریال، شاهد این بودیم که شخصیت‌ها روابط عاشقانه و احساسی با یکدیگر دارند. بودن آن‌ها در کنار هم باعث شده بود که به یکدیگر احساس داشته باشند. حالا این احساس در هر شخصیتی، شکل خاصی داشت.

شبکه پخش AMC پخش The Walking Dead را بر عهده داشت

در رابطه با بررسی سریال مردگان متحرک باید بگوییم که این سریال از شبکه AMC پخش شد و اگرچه در همان قسمت‌های ابتدایی توانست بینندگان زیادی را جذب کند اما به‌مرورزمان این طرفداران کاهش پیدا کردند. لازم به ذکر است که کارگردان آن فرانک دارابونت بود. شبکه انترتینمنت به‌صورت جهانی این سریال را پخش می‌کرد و تلویزیون بیستم و همین‌طور دیزنی ای‌بی‌سی هم به‌صورت هم‌نشر، پخش سریال را بر عهده داشتند.

تمام قسمت های سریال واکینگ دد در سایت دانلود فیلم ایرانیان دانلود موجود است؛ اگر این سریال هیجان انگیز را ندیده اید، همین حالا اقدام کنید!

بررسی سریال مردگان متحرک از آغاز تا پایان

معرفی کامل بازیگران سریال واکینگ دد؛ شخصیت های اصلی The Walking Dead

نقش اول این سریال را در مطالب بالا معرفی کردیم از دیگر بازیگران سریال واکینگ دد فصل اول می‌توان به این افراد اشاره کرد؛ نورمن، ریدس در نقش داریل دیکسون، ملیسا مک براید در نقش کارول، باید بگوییم که داریل و کارول در ادامه داستان با یکدیگر روابط عاشقانه خواهند داشت. این همان احساساتی است که کمی بالاتر به آن اشاره کردیم.

جفری دین مورگان در نقش لورن کوهن

از دیگر بازیگران می‌توان به جفری دین مورگان در نقش نیگان اشاره کرد. لورن کوهن در سریال واکینگ دد نقش مگی گرین را ایفا می‌کند. مگی در قسمت‌هایی از سریال به‌عنوان رهبر جامعه بازماندگان حضور داشت. دانای گوریرا بازیگر دیگری است که در واکینگ دد حضور داشت. او نقش میشون را ایفا می‌کرد. در بررسی فصل‌های The Walking Dead این بازیگران نقش مهمی را بر عهده دارند.

ست گیلیام در نقش گابریل استوکس

ست گیلیام هم از بازیگرهای دیگری است که نقش مهمی را در سریال مردگان متحرک ایفا می‌کند. او با بازی در نقش گابریل استوکس نشان داد که می‌تواند نقش یک پدر روحانی را هم به بهترین شکل ممکن ایفا کند. کاری پیتون هم از دیگر بازیگران سریال واکینگ دد بود که نقش ایزیگیل را بر عهده داشت. در طول سریال ایزیگیل را به‌عنوان پادشاه می‌شناختند، زیرا یکی از چهار رهبر اصلی جامعه بازماندگان بود.

کیلی فلمینگ در نقش جودیث گرایمز

کیلی فلمینگ هم بازیگر دیگری بود که در بررسی سریال مردگان متحرک باید به آن اشاره کنیم. کیلی در طول سریال از بازیگران اصلی به‌حساب می‌آید و نقش جودیث گرایمز را ایفا می‌کرد. بازی در سریال مردگان متحرک نقش بسیار مهمی در شهرت کیلی داشت.

راس مارکواند در نقش آرون

از دیگر بازیگران اصلی سریال می‌توان به راس مارکواند اشاره کرد. او در این سریال محبوب نقش آرون را بر عهده داشت و باید بگوییم که به بهترین شکل ممکن این نقش را ایفا کرده است. او در این سریال نقش یک سیاستمدار را بر عهده داشت.

جان مک در نقش یوجین

جان مک از دیگر بازیگرانی است که در سریال معروف واکینگ دد به ایفای نقش پرداخت. او در نقش یوجین ایفای نقش می‌کرد. یوجین درواقع یک دانشمند است که به دلیل ترس از جان خود، این حقیقت را پنهان کرده تا در مسیری مجبور به فاش کردن آن می‌شود. او شخصیت بسیار باهوشی دارد و در قسمت‌های پایانی سریال هم به‌عنوان یک مقام عالی‌رتبه کار می‌کند.

لنی جیمز در نقش مورگان

لنی جیمز هم از دیگر بازیگران سریال واکینگ دد است که او را با نقش زیبای مورگان می‌شناسیم. او هم یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی سریال است. پولیانا مکینتاش در این سریال نقش جادیث را ایفا می‌کرد. این بازیگر در قسمت‌هایی که مربوط به نیمه دوم فصل هفتم و همچنین نیمه اول فصل هشتم بود، حضور داشت و به ایفای نقش پرداخت.

در بررسی سریال مردگان متحرک تعدادی بازیگر هم وجود دارد که در طول داستان فیلم کشته شدند. حالا مرگ این افراد در بعضی از موارد خوشحال‌کننده و در بعضی از موارد هم باعث ناراحتی بود. در این قسمت به این بازیگران اشاره خواهیم کرد.

پوستر سریال واکلینگ دد فصل پایانی

استیون ین در نقش گلن

استیون ین نقش گلن را بر عهده داشت. ویژگی اصلی گلن سرعت بالای او بود و به همین دلیل به‌عنوان تأمین‌کننده آذوقه برای گروه فعالیت می‌کرد. مرگ او یکی از ناراحت‌کننده‌ترین اتفاقات فیلم بود. چندلر ریگز هم بازیگر دیگری بود که در روند داستان حذف شد. ریگز نقش کارل گرایمز را بر عهده داشت.

مایکل کادلیتز در نقش آبراهام فورد

مایکل کادلیتز هم در سریال واکینگ دد نقش ابراهام فورد را ایفا می‌کرد. در نقد سریال مردگان متحرک باید بگوییم که این نقش در ابتدا و بعد از مرگ خانواده‌اش قصد انتقام گرفتن را داشت و بعد از مدتی عضوی از گروه ریک گرایمز شد. مرگ فرود هم یکی از اتفاقات ناراحت‌کننده سریال بود.

کریستین سراتوس در نقش دیوید موریسی

کریستین سراتوس بازیگر نقش روزیتا را در این سریال بر عهده داشت. دیوید موریسی هم از دیگر بازیگران سریال بود. در بررسی سریال مردگان متحرک باید بگوییم که موریسی نقش فرماندار را بر عهده داشت و آن را به بهترین شکل ممکن ایفا کرد.

سنیکا مارتین گرین در نقش ساشا

سنیکا مارتین گرین در این سریال ایفای نقش ساشا را بر عهده داشت. سامانتا مورتن در سریال واکینگ دد نقش آلفا را بازی می‌کرد. او در نیمه فصل نهم و همچنین فصل دهم حضور داشت و برای مدتی رهبر نجواکنندگان بود. او درنهایت به دست نیگان کشته شد.

در ادامه بررسی سریال مردگان متحرک باید بگوییم که جان برنثال هم در نقش شین حضور داشت. او فصل اول و دوم در سریال حضور داشت.

Daryl Dixon (TV Series) The-Walking-Dead

بازخورد حذف بازیگران واکینگ دد

هنگامی‌که قصد بررسی سریال مردگان متحرک را داریم، باید اطلاعاتی هم در رابطه با بازخورد حذف بازیگران ارائه بدهیم. گلن یکی از شخصیت‌های فیلم بود که در طول داستان حذف شد. او عشق و علاقه مثال‌زدنی نسبت به همسرش مگی داشت. همین عشق، بازی بدون نقص ین و همچنین عدم جایگزین مناسب برای او در روند داستان باعث شد که حذفش یکی از اتفاقات نه‌چندان خوب فیلم باشد.

فورد از آن نقش‌هایی بود که حضورش کاملاً احساس می‌شد و بیننده به دیدن او عادت کرده بود. مرگ فورد شوکه کننده و بسیار ناراحت‌کننده بود، به‌خصوص اینکه او به‌تازگی رابطه‌ای عمیق را با ساشا شروع کرده بود. کریستین سراتوس بازیگر نقش روزیتا هم در طول داستان حذف شد. ازآنجایی‌که روزیتا یک‌بار به بازماندگان خیانت کرده بود، حذفش اگرچه شوکه کننده اما برای بیننده ناگوار نبود.

شین در فصل دوم سریال حذف شد. در رابطه با بررسی سریال مردگان متحرک باید بگوییم ازآنجایی‌که حذف شین در فصل‌های ابتدایی بود، به‌مرورزمان فراموش شد. البته‌ عده‌ای از منتقدین عقیده دارند که اگر شین در فیلم حضور داشت، جذابیت بالای آن حفظ می‌شد.

نقد سریال مردگان متحرک و دلیل افت بینندگان

هنگامی‌که قصد بررسی سریال مردگان متحرک به‌صورت کامل را داریم، باید در رابطه با دلایل افت بینندگان آن هم اطلاعاتی را بیان کنیم. افت بینندگان از فصل هفتم شروع شد و در فصل هشتم به اوج خود رسید. البته در طول فصل نهم و دهم شاهد این بودیم که کمی وضعیت بینندگان سریال بهتر شد اما باز هم در انتها بینند‌ه‌ها و منتقدین اعتقاد داشتند که پایان فیلم می‌توانست بهتر از این حرف‌ها باشد.

در فصل هفتم داستان بیش از انتظار مخاطب کش‌دار شده بود. این تصور به وجود آمده بود که کارگردان عملاً می‌خواهد داستان را کش بدهند، بدون اینکه اتفاق جدیدی در آن رخ دهد. این موضوع برای سریالی که سراسر هیجان بود، اصلاً خوشایند و خوب نبود.

پوستر سریال مردگان متحرک فصل 11

کاهش سرمایه گذاری!

از دیگر مواردی که در بررسی سریال مردگان متحرک باید به آن اشاره کنیم، کاهش سرمایه بود. هنگام بررسی فصل‌های The walking dead می‌بینیم که شخصیت‌های اصلی که بازیگران درجه‌یک آن را بازی می‌کردند) حذف شده و بازیگرانی جایگزین آن شدند که بیننده ارتباط چندانی با آن‌ها برقرار نمی‌کرد. به‌عنوان‌مثال می‌توانیم به حذف هرشل اشاره کنیم.

از دیگر مواردی که باعث شده بود سریال طرفداران خود را از دست بدهد، می‌توان به تغییر تم آن اشاره کرد. داستان واکینگ دد به این صورت بود که مردم برای نجات جان خود و عزیزانشان دست به کارهای دارک و بی‌رحمانه می‌زنند. مثلاً ریک برای نجات جان پسرش گلوی حمله‌کننده را با دندان برید. در طول داستان شاهد بودیم که دیگر از چنین صحنه‌هایی خبری نیست.

در نقد و بررسی سریال مردگان متحرک باید بگوییم که در فصل‌های هفتم و هشتم زمان زیادی از بیننده گرفته می‌شود، بدون اینکه داستان خاصی روایت شود، یعنی سازندگان بیشتر از اینکه به فکر رضایت بیننده باشند، به فکر درآمد بیشتر بودند. این در حالی است که بسیاری از صحنه‌های سریال هم تکراری و قابل پیش‌بینی‌شده بود.

عکسی از سریال واکینگ دد با حضور دریل

بررسی سریال مردگان متحرک و شروعی دوباره برای آن

فصل نهم را می‌توان به‌عنوان نقطه عطف سریال در نظر گرفت. هنگامی‌که عوامل در فصل‌های هفتم و هشتم نتوانستند رضایت بیننده را به دست آورند، نویسنده و کارگردان تغییر کرد. آنجلا کانگ نویسنده فصل نهم و دهم سریال واکینگ دد بود. او توانست کمی فضای فیلم را تغییر بدهد تا باز هم بینندگان از دیدن آن لذت ببرند.

تغییرات مثبت

باید بگوییم که این تغییرات باعث شده بود که باز هم هیجانات قسمت‌های ابتدایی سریال بازگردد. البته نباید ازن حقیقت را نادیده گرفت که دو فصل ابتدایی سریال واکینگ دد، بینندگان بیشتری دارند و به‌عنوان محبوب‌ترین فصل شناخته می‌شوند.

اگرچه فصل یازدهم را به‌عنوان آخرین قسمت از این سریال معرفی کردند، اما باید بگوییم که بازهم شاهد سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی خواهیم بود که ریک گرایمز در آن‌ها یک محوریت اصلی دارد. یعنی باید بگوییم که سریال مردگان متحرک آغاز یک خط داستان ویژه در داستان‌‌سرایی بوده است.

عکسی از سریال واکینگ دد با حضور نیگان

کارگردان‌های سریال مردگان متحرک

نکته دیگری که در رابطه با بررسی سریال مردگان متحرک باید به آن توجه داشته باشید، کارگردان‌های آن است. همان‌طور که گفتیم فصل ابتدایی این سریال با کارگردانی فرانک دارابنوت شروع شد. کارگردانی فصل دوم و سوم آن را گلن مازارا بر عهده داشت. اگرچه دارابنوت سریال را بهتر پیش برده بود اما کار گلن هم خوب و قابل‌قبول بود.

کارگردانی فصل چهارم تا هشتم سریال را اسکات ام گیمپل بر عهده داشت و دقیقاً همین قسمت‌ها بود که بینندگان سریال به‌شدت افت کردند. بعد از فصل ناکامی فصل هشتم سریال در جذب مخاطب، آنجلا کانگ به‌عنوان نویسنده و کارگردان در تیم حضور داشت.

تاریخ انتشار فصل‌های سریال واکینگ دد

نکته دیگری که در رابطه با بررسی سریال مردگان متحرک باید بدانید، تاریخ انتشار هرکدام از قسمت‌هاست. فصل اول این سریال در سال 2010 پخش شد. دومین فصل آن در ماه دوازدهم سال 2011 پخش و قسمت سوم آن را در سال 2012 مشاهده کردیم.

فصل چهارم این سریال پرطرفدار در سال 2013، فصل پنجم در سال 2014، فصل ششم در سال 2015، فصل هفتم در سال 2016، فصل هشتم در سال 2017، فصل نهم در سال 2018، فصل دهم در سال 2019 و فصل نهایی آن در سال 2021 منتشرشده و پخش آن تا سال 2022 ادامه داشت.

عکس دریل در سریال مردگان متحرک

نتیجه‌گیری؛ در هر صورت The Walking Dead را ببینید!

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که اطلاعات کاملی در رابطه با بررسی سریال مردگان متحرک ارائه بدهیم. در ابتدا به این موضوع اشاره کردیم که پخش این سریال از چه سالی و در چه شبکه‌هایی شروع شد. در ادامه اطلاعاتی در مورد بازیگران سریال واکینگ دد ارائه دادیم. مطالب را در رابطه با بررسی فصل‌های the walking dead ادامه دادیم و بازخورد بینندگان و منتقدین به حذف نقش‌ها را هم بیان کردیم.

در انتها هم اطلاعاتی در مورد کارگردان‌های این سریال و تاریخ پخش هر فصل بیان کردیم. هر سؤال دیگری در مورد این سریال دارید را با ما در میان بگذارید.