ایرانیان دانلود
لیست 25 سریال برتر منتقدین راتن تومیتوز در 25 سال اخیر

لیست 25 سریال برتر منتقدین راتن تومیتوز در 25 سال اخیر

پس از گذشت نزدیک به سه دهه از فعالیت سایت راتن تومیتوز که به انگلیسی Rotten Tomatoes نوشته می شود و یکی از معتبرترین و معروف ترین سایت های نقد و بررسی فیلم و سریال است؛ حالا در بیست و پنجمین سالگرد تاسیسش، لیستی جذاب و هیجان انگیز از 25 سریال برتر منتقدین سایت راتن تومیتوز در 25 سال اخیر را منتشر کرده که قرار است در این مقاله آن ها را معرفی و بررسی کنیم؛ شما می توانید هرکدام از این آثار تلویزیونی و نمایش خانگی را از سایت دانلود فیلم و سریال ایرانیان دریافت کنید.

در ایند مقاله پس از معرفی هر کدام از سریال ها، نمرات منتقدین را در کنار نمرات مردمی قرار می دهیم و نکات طلایی این سریال های خارجی را برایتان عنوان خواهیم کرد؛ برای یک لیست جذاب که احتمالا چند مورد مهم را هم در آن ندیده اید آماده اید؟ برویم سراغ معرفی فیلم ها…

لیست دیدنی و هیجان انگیز 25 فیلم برتر منتقدین راتن تومیتوز در 25 سال اخیر هم اینجاست؛ بخوانید و ببینید!

راتن تومیتوز

شماره 25: چرنوبیل یا Chernobyl 2019

چرنوبیل یکی از موفق ترین مینی سریال های دهه خودش محسوب می شود و 10 جایزه امی دریافت کرده است! این مجموعه تلویزیونی که از شبکه HBO پخش شد، بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده که در واقع پایه گذار فروپاشی شوروی سابق است؛ داستان فاجعه نیروگاه هسته ای چرنوبیل که پنهان کاری شوروی می توانست این فاجعه را فراتر از این کشور و تا قاره اروپا گسترش دهد!

مرگ و میر، سرطان و نقص عضو میلیون ها نفر! این ماجرا به یک منجی و قهرمان نیاز داشت که خودش را فدا کند تا همه باخبر شوند! خالق چرنوبیل کسی نیست جز Craig Mazin که اثر جدید او لست آف آس (دانلود سریال The Last of Us 2023) نام دارد

حدود 95% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 97% مردم نیز این اثر را دوست داشتند

اینجا ببینید: دانلود مینی سریال چرنوبیل 2019 دوبله فارسی و زیرنویس چسبیده با کیفیت Full HD

عکس سریال چرنوبیل Chernobyl 2019 دوبله فارسی مینی سریال چرنوبیل شبکه HBO

شماره 24: نگهبانان یا Watchmen 2019

سریال واچمن که شماره بیست چهار از لیست 25 سریال برتر منتقدین راتن تومیتوز در 25 سال اخیر محسوب می شود، بر اساس سریال مصوری به همین نام بوده اما داستانش در ادامه داستان آن کتاب ساخته شده است! Damon Lindelof به عنوان خالق اثر، سابقه نویسندگی در سریال لاست بوده و مجموعه لفت اورز را نیز خلق کرده است.

سریال نگهبابانان مینی سریالی ابرقهرمانی بوده و داستان در زمانی رقم می خورد که فعالیت ابرقهرمان ها ممنوع شده است؛ حالا نژادپرستان آدم کش از نقاب قهرمان ها به عنوان نماد خود استفاده می کنند!

حدود 96% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 56% مردم نیز این اثر را دوست داشتند؛ اختلاف عجیبی در میان نمره منتقدین و مردم وجود دارد!

اینجا ببینید: دانلود مینی سریال نگهبانان Watchmen 2019

سریال نگهبانان Watchmen 2019

شماره 23: پرورش شکست‌خورده یا Arrested Development 2003-2019

این سریال 5 فصلی داستان خانواده ای به نام بلوس را روایت می کند که قبلا اوضاع مالی خوبی داشتند و ثروتمند بودند اما ولخرجی هایی که انجام می دهند باعث از بین رفتن دارایی هایشان می شود!

سریال پرورش شکست خورده یک سریال کمدی خارجی برنده جایزه امی و گلدن گلوب بوده که بعد از 5 فصل کنسل شد اما نتفلیکس آن را باز آفرینی کرد؛ یکی از بهترین سریال های 25 سال اخیر که پیشنهاد می کنیم حتما آن را ببینید.

حدود 75% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 85% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

شماره 22: پارک ها و تفریحات Parks and Recreation 2009-2015

سریال کمدی-سیاسی پارک ها و تفریحات، داستان مقامات نه چندان نرمال ایندیانای آمریکاست که سعی می کنند شهرشان را ارتقا دهند. این مجموعه در 7 فصل تولید و پخش شد، اثری که خالقان سریال آفیس آن را ساخته اند.

حدود 93% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 89% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

شماره 21: آمریکایی ها یا The Americans 2013-2018

دو مامور شوروی، یک زوج امریکایی و یک همسایه که عضو اف بی آی است، داستان سریال هیجان انگیز خارجی امریکایی ها را در 6 فصل روایت می کنند، اثری که یکی از افسران سابق سیا آن را بر اساس داستانی واقعی ساخته است!

حدود 96% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 94% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

شماره 20: بال غربی یا The West Wing 1999

وست وینگ داستانی مربوط به کارکنان بال غربی کاخ سفید را در هفت فصل روایت می کند، یک درام-سیاسی که برنده عناوین مختلفی شده و مورد تمجید کارکنان کاخ سفید هم قرار گرفته است!

حدود 81% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 95% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

شماره 19: اداره یا The Office 2005-2013

یک کمدی تمام عیار با ساختاری که باید مثل یک اداره دارای اصول و مقررات باشد؛ در این مجموعه شخصیت هایی خل و خنگ با جملاتی عجیب وجود دارند که توانستند 9 فصل این مجموعه را تمدید کنند!

در سریال آفیس به دلیل ساختاری مستندگونه از صدای خنده حضار استفاده نشده!

حدود 81% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 89% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

شماره 18: خانم میزل شگفت انگیز یا The Marvelous Mrs. Maisel 2017-2023

در حین یک بحران عاطفی، خانم میزل احساس می کند که استعداد استند آپ کمدی دارد! او با خط فکری خود که دچار خط قرمز های فراوان است به اجرای استندآپ می پردازد و این باعث به وجود آمدن چالش های زیادی برای او خواهد شد، زیرا داستان در اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 میلادی روایت می شود.

فصل اول این مجموعه 2 جایزه گلدن گلوب و 5 جایزه امی برده است و این مجموعه کمدی در سال 2023 با پخش پنجم از آمازون پرایم به پایان رسیده است.

حدود 90% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 83% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

لیست 25 سریال برتر منتقدین راتن تومیتوز در 25 سال اخیر

شماره 17: اتفاقات عجیب یا Stranger Things 2016

اتفاقات مجموعه استریمی اتفاقات عجیب که توسط نتفلیکس پخش می شود در دهه 80 میلادی در شهری کوچک و تخلی می گذرد و این مجموعه نیز در ژانر سریال های علمی تخیلی خارجی قرار دارد. شروع ماجرا از آنجا اتفاق می افتد که پسربچه ای گم می شود و این یک گم شدن معمولی نیست!

یکی از سریال های تحسین شده و بسیار پرطرفدار لیست 25 سریال برتر منتقدین راتن تومیتوز در 25 سال اخیر است که قصه ی آن خیلی ها را یاد سریال دارک می اندازد، با اینکه قبل از دارک ساخته شده است!

حدود 92% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 92% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

ببینید: دانلود سریال اتفاقات عجیب Stranger Things 2016

شماره 16: آتلانتا یا Atlanta 2016

شخصیتی که همیشه بازنده بوده، در آستانه فروپاشی کامل ناگهان ایده ای به ذهنش می رسد که مدیر برنامه پسرعموی رپرش شود، آرتیستی که در آستانه شهرت است؛ تنها سریال آمریکایی که تمام تیم نویسندگانش سیاه پوست هستند!

در بطن قصه شاهد قصه ای آفریقایی آمریکایی هستیم که علاوه بر گلدن گلوب، 2 جایزه امی نیز برده است.

حدود 98% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 84% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

شماره 15: زیاد ذوق‌زده نشو یا Curb Your Enthusiasm 2000

در ابتدا بگوییم که larry david خالق سریال Seinfeld این مجموعه را نوشته و خودش هم در آن بازی کرده است؛ انگار در حال تماشای زندگی مستند خودش هستید، زندگی کمدی لاری دیوید نابغه!

یکی از نکات جالب سریال زیاد ذوق زده نشو این است که به بازیگران اجازه داده شده بداهه پردازی کنند و دوربین روی دست گذاشته و استایلی مستندگونه دارد؛ سریالی که 12 فصل از پخش آن گذشته و همچنان ادامه دارد.

اثری جذاب از HBO که قسمت کوتاهی از موسیقی متن آن را همه در کلیپ های اینستاگرام شنیده ایم؛ Directed By…

حدود 92% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 92% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

شماره 14: بوجک هورسمن یا BoJack Horseman 2014

در شماره چهارده از لیست 25 سریال برتر منتقدین راتن تومیتوز در 25 سال اخیر به یک انیمیشن سریالی می رسیم که در ژانر کمدی سیاه و در رده سنی بزرگسال ساخته شده است. داستان بوجک هورسمن حول محور یک اسب انسان نما می چرخد که ستاره هالیوود بوده و هم اکنون در دوران افول به سر می برد. او همچنان تلاش می کند تا شهرتش را بدست بیاورد.

مجموعه بوجک هورسمن در ابتدا مورد توجه منتقدین قرار نگرفته اما پس از مدتی به شدت آن را تحسین کردند. در این بین مجله جی کیو معتقد است BoJack Horseman یک معیار برای مقایسه کمدی های هم‌دهه ی خودش است؛ عجب جایگاهی!

آرون پال که همه او را در سریال بریکینگ بد و در نقش جسی می شناسیم به عنوان صداپیشه هم‌خانه ی مرد اسب نما در مجموعه حضور دارد.

حدود 93% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 96% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

شماره 13: بهتره با ساول تماس بگیری یا Better Call Saul 2015-2022

وکیل پدرسوخته ی برامده از سریال بریکینگ بد، محور اصلی این مجموعه کمدی سیاه به شمار می رود، کسی که در سریال بریکینگ بد به عنوان وکیل شخصیت اصلی داستان محسوب می شد و نام او ساول بود.

ساول گودمن یک بچه معضوم و دوست داشتنی به نظر می رسد اما در عین حال یک اژدهای دوسرِ بی رحم است که بهتر است با آن تماس نگیرید!

سریال بهتره با ساول تماس بگیری با اینکه اسپین آف بریکینگ بد است، اما آنقدر درخشید که می توان آن را مستقل دانست؛ بعضی ها معتقدند این مجموعه از مجموعه اصلی هم بهتر است! نظر شما چیست؟

حدود 98% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 96% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

اینجا ببینید: دانلود سریال بهتره با ساول تماس بگیری فصل اول تا ششم دوبله فارسی و زیرنویس چسبیده

عکس سریال بهتره با سول تماس بگیری Better Call Saul دوبله فارسی

شماره 12: تدلاسو یا Ted Lasso 2020-2023

تد یک مربی فوتبال آمریکایی است که به شکل عجیبی به عنوان یک تیم فوتبال در انگلستان استخدام می شود؛ در واقع هدف این است که تیم را نابود کند و این یک راز پشت پرده می باشد، زیرا تد چیزی از فوتبال سرش نمی شود!

تد لاسو یکی از محبوب ترین سریال های خانوادگی خارجی با موقعیت های فراوان کمدی در سال های اخیر است که طرفداران بی شماری هم در ایران دارد؛ اینجا فوتبال بهانه است تا حرف های اصلی زده شود!

حدود 90% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 86% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

اینجا ببینید: دانلود سریال Ted Lasso فصل اول تا سوم دوبله فارسی و زیرنویس چسبیده

عکس سریال تد لاسو Ted Lasso HD با زیرنویس فارسی چسبیده لینک مستقیم رایگان فصل اول دوم

شماره 11: فلیبگ یا Fleabag 2016-2019

داستان یک دختر انگلیسی با بازی خالق سریال یعنی Phoebe Waller-Bridge که ویژگی های عجیبی دارد؛ دست‌کج، دروغگو، بی ادب و دارای مشکلات جنسی است اما نمی توان دوستش نداشت!

مجموعه ای جمع و جور که می توانید در یک روز ببینیدش و پیشنهاد می شود این الماس خوش تراش شبکه بی بی سی را حتما ببینید؛ حالا نه در یک روز!

حدود 100% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 92% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

شماره 10: شش فوت زیر زمین یا Six Feet Under 2001-2005

دهمین مجموعه از لیست 25 سریال برتر منتقدین راتن تومیتوز در 25 سال اخیر متعلق به خانواده فیشر است که یک خانه و کسب و کار مرتبط با مراسم کفن و دفن را اداره می کنند و با مرگ کمدی‌گونه پدر، این بیزینس به پسر خانواده می رسد.

ایده ساخت سریال درام خارجی شش فوت زیر زمین که در 6 فصل از شبکه HBO پخش شد، بعد از مرگ خواهر Alan Ball به ذهنش رسیده و جالب اینجاست که یکی از کاراکترهای سریال، شخصیت دکستر است!

حدود 81% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 96% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

شماره 9: گمشده یا Lost 2004-2010

هواپیمای سیدنی به لس آنجلس دچار سانحه می شود و در یک جزیره ناشناخته و مرموز سقوط می کند؛ حتما با خواندن همین یک خط متوجه شده اید که ایده اولیه داستان لاست از فیلم Cast Away 2000 با بازی درخشان تام هنکس گرفته شده است.

سریال ماجراجویانه خارجی گمشده که تخیلی نیز به شمار می رود، علاوه بر اینکه یکی از بهترین سریال های تاریخ تلویزیون به شمار می رود، یکی از پرهزینه ترین مجموعه ها نیز هست و در مجله تایم از ان به عنوان بهترین سریال تمام ادوار یاد شده است؛ سریال لاست 500 بار نامزد دریافت جایزه شده و 106 عنوان را هم کسب کرده است!

حدود 86% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 90% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

اینجا ببینید: دانلود سریال گمشده Lost 2004-2010 شش فصل کامل زیرنویس چسبیده فارسی

سریال گمشده Lost 2004

شماره 8: فصل سوم توئین پیکس: بازگشت Twin Peaks: The Return 2017

توئین پیکس: بازگشت، ادامه داستان دو فصل قبلی سریال است که از سال 1990 پخش شده بود؛ داستان قتلی که پای ماموران اف بی آی را به این شهر خیالی باز کرده است؛ سریالی عجیب و غریب از دیوید لینچِ دیوانه! که نمی توان توصیف دقیقی برای آن در نظر گرفت؛ مثل همه فیلم های David Lynch

نکته ی عجیبی که در انتهای فصل دوم رخ داده بود این بود که یکی از شخصیت ها به دیگری می گوید 25 سال دیگر می بینمت و دقیقا همینطور می شود!

حدود 94% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 83% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

هر سه فصل را اینجا ببینید: دانلود سریال تویین پیکس Twin Peaks 1990-2017 زیرنویس چسبیده

سریال تویین پیکس Twin Peaks

شماره 7: بازی تاج و تخت یا Game of Thrones 2011-2019

هفتمین مجموعه از 25 سریال برتر 25 سال اخیر به معروف ترین سریال خارجی در ایران مربوط می شود؛ گیم آف ترونز با تمام شخصیت های محبوب و منفورش!

جنگی بر سر تخت آهنین در 7 اقلیم در جریان است اما داستان فراتز از اینهاست و ماجراهای موازی بسیاری را در آن شاهد خواهیم بود که بخشی از تاریخچه وستروس است؛ دوجین کاراکتر جذاب، فیلمنامه شاهکار و پر از تعلیق، دیالوگ های شگفت انگیز، بازی های چشمگیر و کارگردانی دقیق در اکثر اپیزودها این مجموعه را رکورددار بیشترین بیننده در تاریخ HBO کرده است.

یک اسپین آف از این مجموعه به نام خانه اژدها ساخته شده که فصل اول آن در سال 2022 منتشر شد و قرار است در سال 2024 فصل دوم آن منتشر شود، همچنین یک اسپین آف برای شخصیت جان اسنو در حال ساخت است که محبوب ترین شخصیت سریال محسوب می شود.

حدود 88% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 85% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

لیست 25 سریال برتر منتقدین راتن تومیتوز در 25 سال اخیر

شماره 6: سریال بازماندگان یا The Leftovers 2014-2017

در یک روز عادی ناگهان 2 درصد از جمعیت کل زمین ناپدید می شوند؛ همسر، فرزند، همسایه و .. که تا دیروز بودند، ناگهان بدون هیچ دلیلی نیست شدند. یکی دیگر از سریال های درخشان اچ بی او که در 3 فصل تولید و خیلی زود تمام شد!

مجموعه ای خاص و عجیب که طرفداران بسیار پروپا قرصی دارد و پیشنهادی شگفت انگیز برای دانلود سریال معمایی خارجی محسوب می شود؛ با موسیقی متنی که شما را غرق می کند!

حدود 91% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 90% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

شماره 5: وراثت یا Succession 2018-2023

سریالی 4 فصلی که شماره پنج در لیست بهترین سریال های 25 سال اخیر راتن تومیتوز قرار گرفته و امتیاز کلی آن در آی ام دی بی نیز 8.9 می باشد؛ باز هم HBO

در وراثت داستان یک امپراطوری روایت می شود که پادشاهش در حال زوال عقل است و جنگی بر سر جانشینی وراث به وجود می آید؛ ساکسشن سریال شخصیت و ورود به عمق شخصیت هاست و به هیچ عنوان فضایی تاریخی ندارد، بلکه در فضای دنیای مدرن ساخته شده است.

حدود 95% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 89% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

اینجا ببینید: دانلود سریال وراثت Succession 2018-2023 دوبله فارسی و زیرنویس چسبیده

سریال وراثت (جانشینی) Succession 2018–2023

شماره 4: مردان دیوانه یا Mad Men 2007-2015

مردان دیوانه اصطلاحی است که در دهه 50 توسط مدیران خیابان مدیسون به خودشان گفته می شد! سریال مد من نیز داستان جذابی از یک شرکت تبلیغاتی در خیابان مدیسون است که یک نابغه ی دیوانه در آن به عنوان شخصیت اصلی حضور دارد.

مد من رکورد دار جایزه امی محسوب می شود و هر 4 فصل آن جایزه بهترین سریال سال امی را دریافت کرده است؛ امتیاز آی ام دی بی 8.7

حدود 94% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 96% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

شماره 3: شنود یا The Wire 2002-2008

رتبه سوم از لیست 25 سریال برتر 25 سال اخیر منتقدین راتن تومیتوز باز هم به شبکه HBO تعلق دارد، سریالی جنایی و هیجان انگیز به نام شنود که در سال 2002 در 5 فصل تولید شد. موضوع داستان سریال د وایر در واقع نمایش اتفاقات مربوط به مواد مخدر در بالتیمور آمریکا از زاویه دید پلیس، مصرف کنندگان و قاچاقچیان است.

اثری از دیوید سیمون که خودش خبرنگار و پلیس بوده و این دومین سریالی است که یک پلیس سابق، خالق آن است! نکته جابر در مورد وایز این است که در اوایل زمان پخش چندان مورد اقبال واقع نشد اما هم اکنون جزو بهترین های تمام ادوار شناخته می شود!

حدود 94% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 96% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

اینجا ببینید: دانلود سریال شنود The Wire 2002-2008

The Wire 2002 TV Series

شماره 2: سوپرانوز یا The Sopranos 1999-2007

رتبه دوم از لیست 25 سریال برتر منتقدین راتن تومیتوز در 25 سال اخیر به یکی از شاهکارهای جنایی و مافیایی اچ بی او می رسد؛ سوپرانوز با 6 فصل طلایی!

موضوع داستان حول محور شخصیتی به نام تونی سوپرانو می چرخد که رئیس یک خانواده مافیایی در نیوجرسی است که تلاش می کند ضمن برطرف کردن مسائل شخصی، رهبری معتدل برای تشکیلات جنایی خود نیز باشد؛ فشار این موقعیت بالاست و اتفاقاتی در همین روند خواهد افتاد.

انجمن نویسندگان آمریکا در سال 2013 سریال سوپرانوز را به عنوان بهترین سریال نوشته شده تاریخ انتخاب کرد؛ اگر سوپرانوز نبود، بریکینگ بد هم وجود نداشت، اما به اندازه بریکینگ بد دیده نشده است!

حدود 92% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 96% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

پوستر سریال خانواده سوپرانو SOPRANOS

شماره 1 از لیست 25 سریال برتر منتقدین راتن تومیتوز؛ بریکینگ بد

محبوب ترین سریالی که حتما از ابتدای لیست هم حضورش را در رتبه های اول لیست 25 سریال برتر سایت راتن تومیتوز حدس می زدید، مجموعه ای نیست جز بریکینگ بد که در 6 فصل توسط Vince Gilligan خلق شده است.

داستان یک معلم شیمی که دچار سرطان شده و حالا به دنبال راهی است که بتواند بعد از مرگش، خانواده اش را از مسائل مالی بی نیاز کند و همین باعث می شود وارد چالش بزرگ و عجیبی شود که هیچوقت فکرش را هم نمی کرد!

رکورد دار گینس برای تحسین بر انگیز ترین سریال تاریخ جهان!

حدود 96% منتقدین در سایت راتن تومیتوز سریال را پسندیده اند و 97% مردم نیز این اثر را دوست داشتند.

اینجا ببینید: دانلود سریال بریکینگ بد Breaking Bad دوبله فارسی

پوستر سریال درام بریکینگ بد

برایمان بنویسید که انتظار داشتید کدام سریال را در این لیست 25 سریال برتر ببینید؟

مجله فیلم سریال ایرانیان؛ برگرفته از ویدیوی احسان منصوری