ایرانیان دانلود
تاریخچه سینمای جهان

مروری بر تاریخچه سینمای جهان؛ بهترین ها

امروزه افراد زیادی تنها تمایل به دنبال کردن صنعت فیلم دارند؛ به همین علت برای آن ها ضروری است با مطالعه تاریخچه سینمای جهان با پرافتخارترین بازیگرها، کارگردان ها و فیلم ها آشنا شوند.

در هر دوره ای، فیلم یا هنرمندی توانسته اند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. بیشتر فیلم ها و بازیگران محبوب از دل هالیوود بیرون می آیند؛ اما در تاریخچه سینمای جهان جای سؤال است آیا کشور یا صنعتی وجود دارد که بتواند با هالیوود رقابت داشته باشد؟ اصلاً تاریخچه فیلمسازی چه بوده است؟ برای پیداکردن جواب این سؤالات می توانید تا انتهای این مطلب همراه با سایت دانلود فیلم و سریال ایرانیان دانلود باشید؛ پیشنهادهای ویژه ای برای دانلود فیلم خارجی خواهیم داشت

تاریخچه سینمای جهان

بررسی صنعت فیلم خارجی

هر چیزی که باید درباره تاریخ فیلمسازی بدانید

فیلمسازی یک پروسه بسیار گسترده با زیرشاخه های ریزودرشت است. فیلمنامه نویسی، انتخاب بازیگران، فیلم برداری، تدوین و…. مراحل فیلمسازی را تشکیل می دهند.

برای اینکه یک فیلم تولید شود، افراد زیادی باید با یکدیگر همکاری داشته باشند تا بالاخره محصول نهایی در پرده سینماها به نمایش در بیاید.

مسائلی که در فیلمسازی نشان داده می شوند، می توانند اجتماعی، سیاسی یا اقتصادی باشند. تاریخ سینما قدمت زیادی دارد و به 126 سال پیش بر می گردد.

فیلم ها در ابتدا صامت و بدون هیچ گونه رنگی بودند؛ اما به مرورزمان و با گسترش تکنولوژی، این صنعت نیز شکل و رنگ دیگری به خود گرفت؛ به گونه ای که امروزه تبدیل به یکی از پرمخاطب ترین صنایع شده است.

تولد سینما بین سال های 1880 تا 1889 در اروپا برگزار شد که پایه گذار آن اختراع عکاسی و ساخت تصاویر متحرک بود.

برادران لومیر توانستند اولین دوربین سینماتوگراف را اختراع کنند و چندین فیلم تک نما را بسازند. تمامی این تلاش ها باعث شکل گیری صنعت امروزی فیلم شد.

ورود هالیوود به فیلمسازی در تاریخچه سینمای جهان؛ برکتی مثال زدنی

ورود هالیوود به فیلمسازی در تاریخچه سینمای جهان نقطه عطف بزرگی بود که طرف داران فیلم خارجی را چندین برابر کرد.

از هالیوود می توان به عنوان یک سینمای فراملی یاد کرد که انواع گرایش ها، ژانرها و سبک ها را در خود جای داده است.

تأثیرگذاری هالیوود در قرن بیستم مثال زدنی است. در واقع تاریخچه فیلمسازی در آمریکا را 4 دوره فیلم های صامت، سینمای کلاسیک هالیوود، هالیوود جدید و دوره معاصر تشکیل می دهند.

در سال 1910 کارگردانی با نام دیوید وارک گریفیث به همراه گروه بازیگری خود به سواحل رفتند و مشغول ساخت فیلمی در نزدیکی لس آنجلس شدند. ازآنجایی که فیلم های دیگری نیز در این محل ساخته شدند، ازاین رو تصمیم بر آن شد که مکان مورد نظر را به نام هالیوود نام گذاری کنند.

کوه هالیوود در آمریکا

هالیوود و تاثیرگذاری آن بر مخاطبان جهان

چه کشورهایی می توانند با هالیوود رقابت داشته باشند؟

از هر زاویه ای در تاریخچه سینمای جهان، هالیوود غول بزرگ صنعت فیلم در جهان است؛ به گونه ای که برخی از افراد می گویند هیچ رقیبی برای آن وجود ندارد؛ اما این حرف صحت ندارد. امروزه صنعت فیلمسازی در کشورهای مختلف پیشرفت بسیار زیادی داشته است. هر کشوری سعی می کند با ساختن فیلم های مختلف فرهنگ خود را به سایر ملت ها بیشتر بشناساند.

اگر توجه کرده باشید متوجه خواهید شد در هالیوود فیلم های خارجی که توانسته اند جایزه اسکار را بربایند، کم نبوده اند. کره جنوبی یکی از این کشورها بود.

برای دریافت آثار سینمای بریتانیا و انگلیس به صفحه دانلود فیلم های انگلیسی مراجعه فرمایید.

در حال حاضر یکی از اصلی ترین و سرسخت ترین رقبای هالیوود سینمای بریتانیا است و بسیاری از مخاطبان برای دانلود فیلم خارجی به سراغ ساخته های این کشور می روند.

این کشور هرساله 1.72 میلیارد از گیشه درآمد دارد که 44 درصد آن به دلیل فیلم های ملی است. صنعت فیلم سازی چین نیز دقیقاً مانند یک سیاه چاله در حال فرو بردن هالیوود در خود است.

درآمد این کشور از گیشه 9.15 میلیارد بود که 62 درصد آن به فیلم های ملی اختصاص دارد. سایر کشورها نیز به مرورزمان می توانند رقیب بزرگی باشند که ژاپن، کره جنوبی، فرانسه، آلمان، روسیه، استرالیا، برزیل، مکزیک، کانادا، اسپانیا و ایتالیا نمونه ای از آن ها هستند.

تغییر سلیقه مخاطب با تغییر دوران

به مرورزمان سلیقه مخاطبان فیلم خارجی نیز تغییر می کند. چارچوب فیلمسازی در هر دوره ای دستخوش تغییر می شود و هنرمندان جدیدی پا به عرصه حضور می گذارند.

هر بازیگر و کارگردانی در تاریخچه سینمای جهان مخاطبان خود را دارند؛ به همین علت می توانیم این طور بگوییم در هر دوره مردم ژانرهای مختلفی از فیلم ها را می پسندند. از ابتدای فیلمسازی تا الان در دوره های مختلف فیلم هایی با ژانرهای متفاوت تولید شده اند که محبوب ترین این ژانرها به ترتیب شامل گزینه های زیر می شوند:

  • حادثه ای
  • اکشن
  • درام
  • کمدی
  • تریلر
  • وحشت
  • کمدی رمانتیک
  • موسیقی یا موزیکال
  • ماجراجویانه
  • هیجان انگیز
  • وسترن
  • رزمی
  • مستند
  • کمدی سیاه
  • وسترن
  • کنسرت
  • مولتی ژانر؛ ترکیبی از چند ژانر مختلف
  • رئالیسم؛ واقعی

در کل نمی توان از مسئله مهم تغییر ذائقه مخاطب عبور کرد. این روزها مخاطبان نگاه حرفه ای تری نسبت به فیلم ها دارند؛ به همین دلیل به دنبال فیلم خارجی با بهترین کارگردانی، فیلمنامه نویسی و بازیگری هستند؛ ازاین رو اگر یک کارگردان به دنبال ماندن در گیشه است، باید بهترین اثر خود را تولید کند.

نگاتیور های قدیمی فیلم سینمایی خارجی

تغییر سلیقه مخاطبان فیلم ها در تاریخچه سینمای جهان

پرفروش ترین فیلم ها در دوران مختلف در چه ژانری بودند؟

در هر دوره ای از تاریخچه سینمای جهان شاهد درخشش فیلم های مختلف بوده ایم. انواع فیلم های سینمایی جدید سالانه تولید می شوند که هرکدام به نوبه خود می توانند فروش مختلفی را کسب کنند. حالا این سؤال مطرح است که پرفروش ترین فیلم ها در دوران مختلف در چه ژانری بوده اند؟

اجازه دهید در ابتدا پرفروش ترین فیلم های ادوار را به شما معرفی کنیم که شامل موارد زیر است.

همان طور که مشاهده کنید غالب فیلم ها در ژانر فانتزی و تخیلی ساخته شده اند؛ ازاین رو این نتیجه برداشت می شود که مخاطبان علاقه بسیار بیشتری به فیلم هایی با این سبک و سیاق دارند.

آشنایی با بهترین کارگردان ها و بازیگران در هر دوره

آیا تابه حال به این موضوع فکر کرده اید که چه چیزی باعث ماندگاری یک فیلم خارجی جدید در ذهن و خاطره ها می شود؟ عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند یاد یک فیلم را در یاد ما زنده نگه دارند. بازیگران و کارگردان ها نمونه ای از این موارد هستند.

در هر دوره از هالیوود بازیگران و کارگردانان بسیاری پا به عرصه حضور گذاشته اند که توانسته اند نگاه عام و خاص را به خود جذب کنند؛ به گونه ای که بسیاری از مخاطبان به خاطر نقش آفرینی و کارگردانی این افراد، بلیط سینما تهیه می کنند.

بهترین بازیگران خارجی

حالا قصد داریم لیستی از بهترین کارگردان ها و بازیگران در هر دوره را با شما به اشتراک بگذاریم تا بدانید بهترین فیلم های خارجی به دلیل حضور چه کسانی موفق ظاهر شده اند. اجازه دهید اول با لیست بازیگران شروع کنیم که به همراه موفق ترین فیلم های آن ها آورده شده اند:

  • واکین فینیکس (فیلم های گلادیاتور، The Master، Her، جوکر)
  • کریستین بیل (فیلم های سه گانه شوالیه تاریکی)
  • لئوناردو دی کاپریو (فیلم های گرگ وال استریت، از گور بازگشته)
  • راسل کرو (فیلم های ذهن زیبا، گلادیاتور)
  • برد پیت (فیلم های باشگاه مشت زنی، هفت)
  • دنیل دی لوئیس (فیلم های لینکلن، خون به پا خواهد شد)
  • تام هنکس (فیلم های فارست گامپ، نجات سرباز رایان، مسیر سبز)
  • جانی دپ (فیلم های دزدان دریایی کارائیب)
  • رابین ویلیامز (فیلم های The Fisher King، Good Morning، Good Will Hunting)
  • اد هریس (فیلم های A Beautiful Mind، Pollock)
  • ساموئل ال.جکسون (فیلم های Pulp Fiction، Against the Wall)
  • آل ریکمون (فیلم های هری پاتر، Die Hard)
  • کریستوفر واکن (فیلم های Catch Me if You Can، Pulp Fiction، Batman Returns)
  • رابرت دنیرو (فیلم های The Irishman، راننده تاکسی، پدرخوانده)
  • آل پاچینو (فیلم های پدرخوانده، صورت زخمی، وکیل مدافع شیطان، 13 یار اوشن)
  • مورگان فریمن (فیلم های بتمن، رستگاری در شاوشانک، هفت، دختر میلیون دلاری، فراموشی)
  • کیانو ریوز (فیلم های ماتریکس، جان ویک، سرعت، کنستانتین، وکیل مدافع شیطان)
  • جیم کری (فیلم های نمایش ترومن، درخشش ابدی یک ذهن پاک، ماسک، خنگ و خنگ تر)
  • مارلون براندو (فیلم های پدرخوانده، اینک آخرالزمان، سوپرمن، در بارانداز، اتوبوسی به نام هوس)
  • چارلی چاپلین (فیلم های دیکتاتور بزرگ، عصر جدید، جویندگان طلا، روشنایی های شهر، بچه)

20 بازیگری که نام بردیم هر یک توانسته اند چندین بار برنده و نامزد دریافت جایزه شوند.

این بازیگران به دلیل نقش آفرینی برتر توانسته اند در ذهن افراد باقی بمانند. هر یک سبک بازی خود را دارند و بدون شک استفاده از هرکدام آن ها باعث خواهد شد صف سینماها بسیار طویل شود.

لئوناردو دی کاپریو؛ یکی از بهترین بازیگران در تاریخچه سینمای جهان

Leonardo DiCaprio لئوناردو دی کاپریو؛ یکی از بهترین بازیگران

بهترین کارگردان ها در تاریخچه سینمای جهان

حالا به بهترین کارگردان های هر دوره می رسیم که با توانایی خود توانسته اند یک فیلم را ماندگار کنند.

دنیای هالیوود کارگردان های بسیار بزرگی را در تاریخچه سینمای جهانبه خود دیده اند که تا به امروز موفق به دریافت چندین جایزه شده اند. اگر به لیست زیر نگاهی بیندازید، می توانید با بزرگ ترین و بهترین کارگردان ها آشنا شوید.

دوربین فیلمبرداری حرفه ای برای کارگردانی

  1. آلفرد هیچکاک

آلفرد هیچکاک در تاریخچه سینمای جهان توانسته لقب بزرگ ترین کارگردان را به خود اختصاص دهد که آثار فاخر را از خود بر جای گذاشته است. حتی آن زمان که تکنولوژی در سینما پیشرفت چندانی نداشت، این کارگردان صاحب نام توانست برترین فیلم ها را روی پرده سینماها به نمایش در بیاورد.

از مهم ترین فیلم های این کارگردان بزرگ می توانیم به گزینه هایی همچون سرگیجه، مردی که زیاد می دانست، غریبه در قطار، افسون، سایه یک شک، طناب، ربکا، روانی، مرد عوضی و شمال با شمال غرب اشاره داشته باشیم.

  1. کوئنتین تارانتینو

کوئنتین تارانتینو از جمله کارگردان هایی به حساب می آید که با تولید آثار فوق العاده توانسته تأثیر بسیار زیادی را روی جامعه بگذارد.

این کارگردان تا به امروز موفق به دریافت 2 جایزه اسکار، 2 جایزه بفتا و 4 گلدن گلوب شده است. از برترین فیلم های کارگردانی شده توسط تارانتینو می توانیم به پالپ فیکشن، پست فطرت های لعنتی، هشت نفرت انگیز و روزی روزگاری در هالیوود اشاره داشته باشیم.

  1. فرانسیس فورد کاپولا

فرانسیس فورد کاپولا را می توانیم در تاریخچه سینمای جهان از بهترین کارگردان های دنیا به حساب بیاوریم که جوایز بسیار زیادی را به نام خود ثبت کرده است. 5 جایزه اسکار، 6 گلدن گلوب، 2 نخل طلای کن و 1 بفتا از جوایز این کارگردان بزرگ هستند. اگر آثار کاپولا را تا به امروز نگاه کرده باشید، متوجه خواهید شد که سرشار از جزئیات و بسیار طولانی هستند.

سه گانه پدرخوانده مشهورترین اثر این کارگردان است. از دیگر آثار فاخر فورد کاپولا می توانیم به اینک آخرالزمان، بیگانگان، باشگاه پنبه ای و دراکولای برام استوکر اشاره داشته باشیم.

فرانسیس فورد کاپولا؛ از برترین کارگردان ها

فرانسیس فورد کاپولا؛ از برترین کارگردان ها

  1. چارلی چاپلین

چارلی چاپلین بدون شک بهترین کارگردان تمام دوره ها است. شهرت این کارگردان و بازیگر انگلیسی به فیلم های صامت بر می گردد. ولگرد کوچولو مشهورترین شخصیت فیلم های این کارگردان است و توانسته تأثیرگذاری ویژه ای داشته باشد.

هرچند فیلم های چاپلین در تاریخچه سینمای جهان طنز و خنده دار هستند؛ اما انسان را عمیقاً داخل فکر فرو می برند؛ به گونه ای که نه تنها بر جامعه، بلکه بر سایر کارگردان ها نیز تأثیر عمیقی را بر جای گذاشته اند. دیکتاتور بزرگ و بچه مشهورترین آثار این کارگردان فقید هستند.

  1. کریستوفر نولان

کریستوفر نولان را نیز می توانیم در بین برترین کارگردان های هالیوود جای دهیم. این کارگردان که شخصیت منحصربه فرد خود را دارد، فیلم هایی ویژه ای نیز می سازد.

تعداد فیلم های ساخته شده توسط این کارگردان به 11 عدد می رسد که فروش تمامی آن ها 5 میلیارد دلار را رد کرده اند که یک آمار بسیار فوق العاده و چشمگیر است. این کارگردان آثار بسیار معروفی دارد که از جمله آن ها می توانیم به شوالیه تاریکی، تلقین، یادگاری، پرستیژ و میان ستاره ای اشاره کنیم.

لازم به ذکر است کارگردان های برتر تنها به همین موارد ختم نمی شوند و افراد دیگری نیز وجود دارند که با آثار خود توانسته اند تأثیر عمیقی بر جامعه داشته باشند.

هر یک از این کارگردان ها جوایز متعددی را کسب کرده اند و فروش بالایی را به نام خود به ثبت رسانده اند. از این کارگردان ها می توانیم به گزینه های زیر اشاره داشته باشیم:

  • مارتین اسکورسیزی
  • استنلی کوبریک
  • آکیرا کوروساوا
  • اینگمار برگمان
  • استیون اسپیلبرگ
  • وودی آلن
  • برادران کوئن
  • دیوید فینچر

کریستوفر نولان؛ کارگردان برتر دوران

کریستوفر نولان؛ کارگردان

پر افتخارترین بازیگر های سینمای جهان

صحنه فیلمسازی جایی است که هنرمند می تواند خود را ثابت کند. صنعت فیلم خارجی بازیگران و کارگردان های بسیار زیادی را به خود دیده است که هرکدام از آن ها توانسته اند در فیلم های مختلف بدرخشند و اسمشان را سر زبان ها بیندازند.

اگر به تماشای فیلم های خارجی علاقه مند هستید، تابه حال این سؤال را از خود پرسیده اید که پرافتخارترین بازیگرها و کارگردان ها چه کسانی بوده اند؟ اگر این دست از سؤالات را نپرسیده اید، جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ زیرا قصد داریم به معرفی آن ها بپردازیم.

دانیل دی لوئیس

صدر اول پرافتخارترین بازیگران را دانیل دی لوئیس تصاحب کرده است. این بازیگر انگلیسی که در آوریل سال 1957 چشم به جهان گشوده، توانسته است 3 جایزه اسکار نقش اول مرد را کسب کند.

البته این بازیگر برای فیلم های مختلفی نامزد دریافت جوایز متعدد شده است که همین مورد بیشتر از هر چیز دیگری شایستگی او را به اثبات می رساند. دانیل دی لوئیس تا به امروز 36 بار در رویدادهای سینمایی مختلف کاندید دریافت جایزه شده است.

اولین اسکار این بازیگر توانا به دلیل حضور در فیلم پای چپ من بود که در سال 1990 به ایفای نقش پرداخت.

مجدداً در سال 2008 توانست روی صحنه اهدای جایزه اسکار قدم بگذارد. فیلم خون به پا خواهد شد” او را به دومین اسکار بازیگری نقش اول مرد رساند.

این بازیگر توانمند برای آخرین بار در سال 2013 توانست سومین اسکار خود را نیز به دلیل بازی در فیلم لینکلن دریافت کند.

لازم به ذکر است علاوه بر اسکار، دانیل دی لوئیس توانسته است در تاریخچه سینمای جهان چهار بار جایزه بافتا را به نام خود ثبت کند؛ اما این پایان ماجرا نیست. در زیر می توانید شاهد سایر جوایز باشید:

  • چهار جایزه از انجمن منتقدین بوستون
  • جایزه دستاورد سینمایی از جوایز فیلم مستقل انگلیس
  • سه جایزه از انجمن منتقدین نیویورک
  • دو جایزه از جوایز فیلم ایرلند
  • سه جایزه از انجمن منتقدین فیلم لندن
  • سه جایزه از انجمن منتقدین سینمایی لس آنجلس
  • جایزه بهترین بازیگری از جشنواره های فیلم مراکش و مونترال
  • سه جایزه بهترین بازیگر مرد از جوایز انجمن ملی منتقدین فیلم
  • پنج جایزه از انجمن منتقدین نیویورک
  • جایزه دستاورد بازیگری از جشنواره فیلم پالم اسپرینگز
  • بهترین بازیگر خارجی جوایز اتحادیه منتقدان روسیه
  • جایزه دستاورد سینمایی از جشنواره سانتا باربارا
  • دو جایزه از جوایز فیلم ساتلایت
  • جایزه دستاورد بازیگری از جشنواره فیلم تلورید

دانیل دی لوئیس و کسب جایزه اسکار

جک نیکلسون

رتبه بعدی در اختیار جک نیکلسون است. این بازیگر نیویورکی زاده 22 آوریل 1937 است. این بازیگر توانسته دو بار اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و یک جایزه اسکار در نقش مکمل را به نام خود ثبت کند.

این بازیگر توانا در نقش های عصبی بسیار خوش درخشیده است و تا به امروز 101 جایزه سینمایی در کارنامه او به چشم می خورند. اولین جایزه اسکار او به سال 1976 برای بازی در فیلم دیوانه از قفس پرید بر می گردد. جک نیکلسون 8 سال بعد توانست جایزه مکمل اسکار را به دلیل بازی در فیلم شرایط مهرورزی به دست بیاورد.

دانلود فیلم دیوانه از قفس پرید دوبله فارسی

لازم به ذکر است این بازیگر توانا تا به امروز در تاریخچه سینمای جهان 8 بار کاندید دریافت جایزه اسکار شده که یک آمار بسیار فوق العاده و حیرت آور است. 1998 سالی بود که نیکلسون توانست مجدداً هنرآفرینی کند و با کسب جایزه اسکار برای فیلم بهترین شکل ممکن خود را بیشتر از هر زمان دیگری به فعالان و منتقدان عرصه سینما اثبات کند.

علاوه بر جایزه اسکار، این بازیگر نیویورکی توانسته در دنیای سینمایی گلدن گلوب نیز خوش بدرخشد و در هفت نامزدی شرکت داشته باشد. همچنین شش بار نیز جایزه این عرصه را به دلیل حضور در فیلم های زیر به دست آورده است:

  • درباره اشمیت
  • بهترین شرایط ممکن
  • شرافت پریتزی
  • شرایط مهرورزی
  • دیوانه از قفس پرید
  • محله چینی ها

البته جوایز بسیار دیگری نیز به چشم می خورند. جوایز کن و بافتا نمونه ای از این موارد به حساب می آیند. جک نیکلسون به عنوان بازیگری محبوب، آثاری ماندگار بازی کرده که برای دانلود فیلم خارجی جزو پیشنهادهای برتر قرار می گیرد.

جک نیکلسون؛ از بهترین بازیگران هالیوود

جک نیکلسون؛ از بهترین بازیگران خارجی

تام هنکس

اگر بخواهیم به یکی از محبوب ترین و پرافتخارترین بازیگران فیلم های خارجی اشاره داشته باشیم، تام هنکس باید در اولویت قرار بگیرد.

این بازیگر 57 ساله لندنی برای دو سال پشت هم توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را برای خود کند که برای سال های 1994 و 1995 بود. “فیلادلفیا و “فارست گامپ دو فیلمی بودند که تام هنکس با نقش آفرینی در آن ها توانست اسکار کسب کند.

دانلود فیلم فارست گامپ زبان اصلی با 3 کیفیت

همچنین بعدازاین سال ها توانست سه بار نامزد دریافت اسکار برای فیلم های بزرگ، نجات سرباز رایان و دورافتاده شود. همچنین از تام هنکس به عنوان درآمدزاترین بازیگر تاریخ سینما یاد می شود.

لیست بازیگران پرافتخار انواع فیلم سینمایی خارجی از موارد ذکرشده فراتر هستند؛ اما سعی کردیم به صورت کامل به معرفی سه مورد از آن ها بپردازیم. در رتبه های بعدی داستین هافمن و رابرت دنیرو جای گرفته اند که هرکدام چندین بار برنده و نامزد دریافت جوایز مختلف سینمایی شده اند.

دانلود فیلم نجات سرباز رایان دوبله فارسی

پرافتخارترین کارگردان های تاریخ سینما

حالا به بخش پرافتخارترین کارگردان ها در تاریخچه سینمای جهان می رسیم. گزینه هایی که ذکر خواهیم کرد توانسته اند جوایز متعددی را در جشنواره های مختلف به نام خود ثبت کنند

. همچنین فیلم هایی که کاندید دریافت جایزه شده اند نیز در ذهن و یاد افراد به قوت قبل باقی مانده اند. این شما و این لیست پرافتخارترین کارگردان ها:

پروژکتور های قدیمی سینمایی

  • الیا کازان:

این کارگردان توانسته 5 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شود. همچنین 2 بار جایزه را با خود به خانه برده که برای فیلم های قرارداد شرافتمندانه و در بارانداز بودند.

  • جان فورد:

فورد نیز 5 بار به نامزدی دریافت جایزه اسکار رسیده است. این کارگردان توانسته 4 بار این جایزه را دریافت کند که برای فیلم های خبرچین، خوشه های خشم، دره من چه سبز بود و مرد آرام بودند.

  • فرانک کاپرا:

فرانک کاپرا با 6 بار نامزدی رکورددار در این زمینه است. همچنین توانسته در دریافت جایزه اسکار سه بار به موفقیت دست پیدا کند. در یک شب اتفاق افتاد، آقای دیدز به شهر می رود و نمی توانی این را با خود ببری از جمله فیلم های دریافت اسکار هستند.

  • وودی آلن:

هرچند وودی آلن هفت بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است؛ ولی تنها در یک بار آن به موفقیت رسیده است. آنی هال تنها فیلم طنز است که توانسته به جایزه اسکار دست پیدا کند.

  • مارتین اسکورسیزی:

اسکورسیزی از جمله مشهورترین فیلمسازهای تاریخ هالیوود است که تا به امروز 8 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

یکی از این نامزدها برای فیلم گرگ وال استریت بود؛ اما متأسفانه موفق به دریافت آن نشد. این کارگردان در سال 2007 و برای فیلم ازدست رفته توانست این جایزه را برای خود کند.

  • ویلیام وایلر:

این کارگردان بیشتر از همه در تاریخچه سینمای جهان نامزد دریافت اسکار شده که مقدار آن به 11 می رسد. وایلر توانسته سه بار این جایزه را به خانه ببرد که برای فیلم های میس مینی ور، بهترین سال های زندگی ما و بن هور بود.

آشنایی با پرافتخارترین کارگردان ها

آشنایی با پرافتخارترین کارگردان ها

آشنایی با پرافتخارترین کارگردان ها

پرافتخارترین فیلم های تاریخ سینما

هرساله فیلم های مختلفی در دنیا تولید می شوند که کیفیت های مختلفی را به خود اختصاص داده اند. برخی از آن ها به حدی حرفه ای کارگردانی می شوند که انواع جایزه ها را درو می کنند.

آیا تابه حال این سؤال را از خود پرسیده اید که پرافتخارترین فیلم های سینمایی در تاریخچه سینمای جهان کدام بوده است؟ اگر پاسخ شما به این سؤال منفی است، جای نگرانی نیست؛ زیرا قصد داریم به معرفی آن ها بپردازیم. فهرست زیر به خوبی شما را با این فیلم های فاخر آشنا می کند.

  • بن هور

این فیلم 12 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است که توانسته در 11 مورد آن به موفقیت دست پیدا کند. این جایزه ها برای بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین کارگردانی هنری، بهترین فیلم برداری، بهترین طراحی لباس، بهترین جلوه های ویژه، بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن و بهترین صدابرداری هستند.

لازم به ذکر است بن هور در زمان خودش بزرگ ترین پروژه سینمایی به حساب می آمد و هزینه ساخت آن غیرقابل باور بود.

دانلود فیلم بن هور دوبله فارسی با کیفیت عالی

  • ارباب حلقه ها

ارباب حلقه ها نیز از محبوب ترین فیلم های دنیا است و 11 بار کاندید دریافت جایزه اسکار شده که در هر 11 مورد موفق ظاهر شده است.

جایزه های این فیلم شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین موسیقی متن، بهترین ترانه، بهترین جلوه های ویژه، بهترین کارگردانی هنری، بهترین طراحی لباس، بهترین گریم، بهترین ترکیب صدا و بهترین تدوین می شوند.

دانلود سری فیلم های ارباب حلقه ها

ارباب حلقه ها؛ فیلمی محبوب در تمام دوران که سریال آن نیز ساخته شد

ارباب حلقه ها؛ فیلمی محبوب در تمام دوران

  • تایتانیک

تایتانیک نمونه جرو تاپ ترین پیشنهاد ها برای دانلود فیلم خارجی محسوب می شود که با 14 بار نامزدی، 11 بار برنده میدان شد.

کارگردان این فیلم جیمز کامرون بود و نقش های اصلی آن کیت وینسلت و لئوناردو دی کاپریو بودند. این فیلم غمگین برنده جایزه های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین کارگردانی هنری، بهترین فیلم برداری، بهترین طراحی لباس، بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن، بهترین ترانه، بهترین صدابرداری، بهترین تدوین صدا و بهترین جلوه های ویژه بود.

  • داستان کناره غربی

داستان کناره غربی با 11 بار نامزدی توانسته 10 جایزه دریافت کند. جایزه های دریافتی برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین کارگردان هنری، بهترین فیلم برداری، بهترین طراحی لباس، بهترین تدوین، بهترین موسیقی و بهترین صدا هستند.

  • بیمار انگلیسی

پنجمین فیلم سینمایی پرافتخار در تاریخچه سینمای جهان نیز برای بیمار انگلیسی است. این فیلم 9 جایزه از 12 نامزدی اسکار را به نام خود ثبت کرده است.

بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر زن نقش مکمل، بهترین کارگردان هنری، بهترین فیلم برداری، بهترین طراحی لباس، بهترین ویرایش، بهترین موسیقی متن درام و بهترین صدا 9 جایزه موجود هستند.

دانلود فیلم بیمار انگلیسی دوبله فارسی با کیفیت عالی

فیلم بیمار انگلیسی؛ از پرافتخارترین فیلم ها در تاریخچه سینمای جهان

فیلم بیمار انگلیسی؛ از پرافتخارترین فیلم ها

سخن آخر؛اطلاع از جزئیات برای انتخاب درست

فیلم خارجی طرفداران زیادی دارد، افراد برای انتخاب یک فیلم به عوامل فنی مختلفی توجه می کنند. زمانی که مخاطب یک فیلم را برای تماشا انتخاب می کند، به فاکتورهای گوناگونی توجه خود را معطوف می کند که از جمله آن ها می توانیم به توانمندی کارگردان، بازیگران و عوامل مجموعه در تاریخچه سینمای جهان اشاره داشته باشیم.

فیلمی که سال 2023 در مورد گذر سینمای بدون صدابرداری به سینمای امروز ساخته شد را حتما ببینید: دانلود فیلم بابیلون 2022 با بازی برد پیت و مارگو رابی

اگر شما هم به دنبال تماشای فیلم های هالیوودی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم حتماً به لیست پرافتخارترین کارگردان ها و بازیگران نگاهی بیندازید که در این مطلب سعی کردیم به صورت کامل آن ها را برای شما شرح دهیم.