ایرانیان دانلود
سریال یاغی را ببینیم یا نه

سریال یاغی را ببینیم یا نه؟ بررسی قسمت های اول

سریال یاغی ساخته ی جدید محمد کارت رو ببینیم یا نه؟

با بررسی قسمت های ابتدایی این مجموعه شروع می کنیم؛ سریال یاغی را ببینیم یا نه؟

محمد کارت با ساخت فیلم سینمایی پرطرفدار شنای پروانه میان مردم شناخته شد و این باردر اردیبهشت ماه سال 1401 با سریال یاغی از طریق شبکه ی نمایش خانگی فیلیمو به خانه ها آمده که هر پنجشنبه ساعت 8 صبح از پلتفرم فیلیمو پخش می‌شود؛ این یک نقد و بررسی سریال یاغی نیست، فقط می خواهیم بررسی کنیم که این مجموعه را ببینیم یا نه؟ با ما همراه باشید.

اینجا دانلود کنید: دانلود سریال یاغی تمام قسمت ها با تمام کیفیت ها

فیلمنامه ی یاغی با نگاهی آزاد به رمان سالتو نوشته ی مهدی افروزمنش، توسط حسین دوماری، پدرام پورامیری و محمد کارت به نگارش درآمده. با توجه به متن و محتوای رمان می‌توانیم انتظار سریالی با فراز و فرودها و چرخش های داستانی جذاب را داشته باشیم.

لازم به ذکر است که همین تیم نویسندگی، نوشتن فیلمنامه ی فیلم موفق شنای پروانه را به عهده داشتند.

 سریال یاغی را ببینیم یا نه؟ طلا و بهمن

تیم بازیگری سریال یاغی:

تیم بازیگری سریال بدون ریسک انتخاب شده و ما شاهد سریال پرستاره ای هستیم.خوبی انتخاب بدون ریسک بازیگر و وجود بازیگران شناخته شده فروش سریال را تضمین می‌کند.

بازیگران اصلی یاغی؛

  • علی شادمان
  • پارسا پیروزفر
  • طناز طباطبایی
  • امیرجعفری
  • آبان عسکری
  • نیکی کریمی

شاید تا همینجا در جواب اینکه سریال یاغی را ببینیم یا نه؟ پالس های مثبت زیادی دریافت کرده باشید، اما بهتره تا انتها همراه ما باشید چون چیزهای جذاب تری از این مجموعه برای گفتن وجود خواهد داشت.

تیتراژ آغازین و موسیقی یاغی:

تیتراژ سریال دارای فیلمنامه ای متناسب با مفهوم سریال یاغی ساخته و بسیار قوی ارائه شده و در تیتراژ، شنونده ی موسیقی قوی و متفاوت بامداد افشار هستیم که این بار با استفاده از سازهای کوبه ای و ضرب زورخانه ای و نوای سوت به فضای سریال نزدیک شده.

اتفاقاتی که در شروع با آن مواجه می شویم:

در ثانیه های اول اثر جدید محمد کارت با موضوع کلیشه ای پایین شهر، ناموس وعربده رو به رو هستیم اما همین موضوع کلیشه ای با توجه به شناختی که تیم نویسندگی از این محیط دارند به گونه ای ارائه شده که فضای جنوب شهر و جریان زندگی در آنجا به خوبی قابل لمس است.

در ادامه شاهد زندگی نوجوانی کشتی گیر به نام جاوید هستیم که به همراه خواهرش عاطی در همین محله زندگی می‌کند.

جاوید به دنبال اتفاقاتی که در زندگی اش رخ داده، شناسنامه ندارد و به دنبال راهی است تا ثابت کند فردی به نام محمود گنجی پدرش است و برای این کار نیازمند ارائه ی نتیجه ی آزمایش دی ان ای به دادگاه می‌باشد.

درادامه ی سریال در کنار موضوع هویت، ما شاهد جاویدی هستیم که تلاش می‌کند به امید و آرزوهای خود نزدیک شود.

 سریال یاغی را ببینیم یا نه؟ جاوید کشتی

تاثیر هنروران در ساختار سریال

در کنار بازی خوب بازیگران اصلی شاهد بازی خوب هنرورهایی هستیم که شاید در بسیاری از فیلم ها و سریال ها برای ساخت یک نقش هرچند کوتاه اما خوب از آنها وقت صرف نشده. این اقدام و تلاش محمد کارت به واقعی جلوه دادن سکانس های شلوغی که از هنرورها استفاده شده بسیار کمک کرده.

صداگذاری مناسب؛ افکت هایی که شما را به وجد می آورند!

سریال صداگذاری بسیار خوبی دارد. صداگذاری خوب و استفاده از افکت های صوتی به نشان دادن حالات و احساسات درونی کاراکترها به مخاطب کمک کرده است.
در تماشای سریال یاغی منهای نقش کارگردان از بازی خوب بازیگرها خصوصا علی شادمان غافل نشویم؛ علی شادمان به عنوان کاراکتر اصلی علاوه بر ساخت تناسب اندام ورزشکاری، با نقش، لحن و نوعی گفتار جدید برای خود ساخته که به شکل گیری و تکامل شخصیت جاوید که از درون فردی لطیف و از بیرون فردی زمخت است تاثیر بسزایی داشته.

جمع بندی؛ حالا سریال یاغی را ببینیم یا نه؟

داستان سریال، درگیرکننده و پرهیجان ولی کلیشه ای می‌باشد، اما وقتی بازی خوب، دیالوگ خوب، موسیقی خوب و استعداد خوب در کنار این کلیشه ای بودن قرار می‌گیرد می توانیم شاهد اتفاق خوبی باشیم. بنابراین یاغی در لیست ببینیم های ما قرار می‌گیرد.

تا اینجا چند قسمت نخست سریال یاغی را بررسی کردیم، این مطلب به زودی با بررسی قسمت های دیگر سریال بروزرسانی خواهد شد.

بخوانید: بررسی موقعیت بهمن در قسمت 15 سریال یاغی

منبع: احسان منصوری