ایرانیان دانلود
تخت آهنین در تاریخ وستروس

نگاهی به تاریخ وستروس؛ پیش نیاز سریال خاندان اژدها

سریال خاندان اژدها که اسپین آفی از سریال بازی تاج و تخت است به تازگی شروع شده. تصمیم گرفتیم در این مقاله پیش زمینه ی شروع این سریال را برای افرادی که هنوز سریال را ندیدند آماده کنیم و از ابتدای تاریخ وستروس تا شروع حکومت تارگرین ها صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید تا با بررسی تاریخ وستروس و خاندان تارگرین در سریال خاندان اژدها، بسیاری از سوالاتمان در مورد چگونگی انتقال قدرت در تاریخ وستروس به پاسخی روشن ختم شود.

فرزندان جنگل؛ شروع خلقت در تاریخ وستروس

12000 سال پیش زمانی که هنوز انسانها نبودند، صاحبان اصلی سرزمین وستروس فرزندان جنگل بودند که با ارامش در شمال سرزمین زندگی می کردند.

فرزندان جنگل موجوداتی کوتاه قد، ریز جثه و با ظاهری عجیب بودند. حس شنوایی بسیار قوی داشتند و از قدرت های جادویی خود برای پیشرفت کارهایشان استفاده می کردند.

در شروع تاریخ وستروس علاوه بر فرزندان جنگل، غول ها و موجودات دیگر نیز در وستروس زندگی می کردند؛ حتما غول هایی که در شمال و میان وحشی ها بودند را در سریال بازی تاج و تخت یادتان هست.

پسران جنگل در تاریخ وستروس

ورود نخستین انسانها در تاریخ وستروس

موجودات جنگل در صلح و آرامش بودند تا اینکه سر و کله ی نخستین انسانها پیدا شد؛ حتی در کتاب نغمه آتش و یخ هم انسان ها فقط به دنبال رفاه و گسترش خود هستند!

آانها شروع به نابودی جنگل و جنگ با فرزندان جنگل کردند و به این ترتیب نخستین جنگ تاریخ وستروس شروع شد.

نخستین انسانها با شمشیر ها و صلاح هایی از جنس برنز با فرزندان جنگل می جنگیدند، در حالیکه تنها صلاح فرزندان جنگل جادو بود.

در نهایت این جنگ قرن ها ادامه پیدا کرد و در طول این سالها تعداد بسیار زیادی از فرزندان جنگل از بین رفتند ولی در نهایت باهم پیمان صلح بستند تا وستروس را بین خودشان تقسیم کنند؛ جنوب خالی از جنگل وستروس برای انسانها و مناطق شمالی و جنگلی برای فرزندان جنگل.

این صلح 4000 سال پایدار بود که باعث شد فرصتی برای پیشرفت و توسعه ی انسانها در جنوب وستروس به وجود بیاید. اما در این میان فرزندان جنگل هم بیکار ننشستند و به خاطر کینه ای که از حمله ی قبلی انسانها به خودشان داشتند، برای دفاع از آینده ی خود و حفظ سرزمینشان هم که شده تصمیم گرفتند به کمک جادو سلاحی بسازند تا در مقابل انسانها ایمن باشند.

علاقمندان به سریال های فانتری می توانند با مراجعه به صفحه دانلود سریال فانتزی خارجی، از آخرین بروزرسانی ها مطلع شوند

نایت کینگ چگونه به وجود آمد؟

پآن‌ها خنجری از جنس شیشه ی اژدها را به قلب مردی فرو می کنند و به این ترتیب نایت کینگ یا همان پادشاه شب به عنوان اولین وایت واکر با هدف دفاع از فرزندان جنگل در مقابل ادم ها، به وجود می آید؛ قصه از اینجا شروع شد!

وایت واکرها چگونه بوجود آمدند

بعد از مدتی فرزندان جنگل کنترل نایت کینگ را از دست دادند و نایت کینگ شروع به تولید موجوداتی مثل خودش کرد تا به تدریج ارتشی از وایت واکر ها بسازد و با آن در مقابل هر موجود زنده ای بایستد.

نایت کینگ در تاریخ وستروس

اتحاد انسان ها و فرزندان جنگل

وایت واکر ها به هر کجا که قدم می گذاشتند فرزندان جنگل و انسانها را شکار میکردند بنابراین زمانی رسیده بود که فرزندان جنگل و انسانها دشمن مشترک داشتند و به همین دلیل با هم متحد شدند تا از خود و سرزمینشان دفاع کنند.

نخستین انسان ها، فرزندان جنگل و غول ها در جنگی بزرگ ارتش نایت کینگ را به سمت شمالی ترین نقطه ی وستروس بردند و به کمک هم دیواری 430 کیلومتری از یخ و جادو ساختند تا ارتش مردگان آن سمت دیوار محبوس شوند و اینگونه بود که در تاریخ وستروس، نگهبانان شب به وجود آمدند و برای نگهبانی از وستروس در برابر وایت واکرها در دیوار مستقر شدند.

  • از این جا به بعد راه فرزندان جنگل و نخستین انسانها به دلیل بی اعتمادی از هم جدا شد؛ خر انسان از پل گذشت و به خانه اول بازگشت!

آندال ها و تشکیل قلمرو؛ آغاز به وجود آمدن اژدها

در تاریخ وستروس، آندال ها با موهایی سفید از نسل نخستین انسانها بودند که توانستند 6 قلمرو از جنوب وستروس تا غرب آن بسازند و به این ترتیب پادشاهی انسانها در شهری به نام والریا آغاز شد.

والریا زیباترین و پیشرفته ترین شهر آن زمان در وستروس بود. مردمان این شهر اژدهایان را در آتشفشان های والریا پیدا می‌کنند و به کمک جادو این موجودات را رام می‌کنند و با رام کردن این قدرت افسانه ای و ترسناک توانستند به تدریج در وستروس حکومت کنند.

کوچ از والریا به دراگون استون

آن‌ها در صلح و آرامش زندگی می‌کردند تا اینکه دینیس دختر پادشاه آن زمان ( اینار تارگرین) رویایی ترسناک دید. او خواب دید سرزمین والریا از بین رفته و هبچ چیز از آن باقی نمانده، به همین دلیل پدرش را راضی به ترک والریا کرد.

تعبیر خواب دینس؛ دیر شد اما دروغ نشد

آن‌ها به همراه مابقی خاندان تارگرین و اژدهایانشان از والریا به شهر ساحلی که بعدها نامش دارگون استون شد کوچ کردند. سال ها گذشت و خواب دینس تعبیر نشد و همگی خاندان تصور بر دیوانگی پادشاه داشتند تا اینکه اتشفشان فعال شد و شهر زیبای والریا را بلعید و به عمق دریا کشاند.

آغاز یکه تازی اصالت تارگرین ها در تاریخ وستروس

با این اتفاق تعداد زیادی از مردمان اصیل والریا بخش بزرگی از فرهنگ، هنر و زبان والریایی ها از بین رفت.معدود والریایی های باقی مانده بعد از این اتفاق در سراسر وستروس پراکنده شدند و با افراد غیر والریایی ازدواج کردند که نسل های بعدی آن ها به طور خالص والریایی نبودند.

اینار و نوادگانش از خاندان تارگرین (از آخرین بازماندگان والریا)، آن‌ها در دراگون استون در صلح و سکوت زندگی می کردند تا اینکه قدرت که به اگان اول رسید و همه چیز تغییر کرد.

تخت آهنین از شمشیر در تاریخ وستروی

تاریخ وستروس با اژدهاسواری اگان اول متحول شد

اگان اول با اژدها پرواز کرد تا با عبور از دریا به سرزمین های آن طرف دریا برسد، سرزمین هایی که زمانی خاندان او صاحب آن بودند، پس تصمیم گرفت میراث خانواده اش را که سرزمین های وستروس بود پس بگیرد؛ بنابراین برای فتح دوباره ی وستروس پرواز کرد و در نبرد های بسیار و طولانی پادشاهی را پس گرفت.

چرا تخت آهنین از شمشیر ساخته شده؟

پس از فتوحات جنگی، اگان با شمشیر هایی که از نبرد روی زمین ریخته بود تخت اهنین را ساخت و بر آن تکیه زد؛ از اینجا به بعد در تاریخ وستروس، این تخت نماد قدرت بر مناطق مختلف وستروس محسوب می شود.

داستان ازدواج های درون خانوادگی تارگرین ها از اینجا آغاز شد

اگان اول پس از جنگ و تصاحب قدرت وستروس، برای خاص ماندن خون والریایی با دو خواهرش ازدواج کرد و از آنها صاحب دو پسر شد.

تارگرین ها برای خالص ماندن خونشان ازدواج فامیلی داشتند و همین مسئله باعت از بین رفتن بسیاری از نوزادان در هنگام تولد میشد؛ حقیقت در رویا!

جنگ داخلی در خاندان تارگرین؛ حالا سریال خاندان اژدها را ببینید

ایریس پس از پدرش اگان بر تخت آهنین نشست اما به دست برادرش میگور کشته شد و به این ترتیب میگور به مدت شش سال حکومت کرد و بعد از آن جاهاریس به قدرت رسید.

جاهاریس پادشاه خردمند از نسل تارگرین در طول حکومتش برای آبادانی وستروس تلاش کرد و در تمام مدت سرزمین را در صلح و ارامش حفظ کرد.

پادشاه جاهاریسدر اواخر عمرش تصمیم داشت رینس را به عنوان جانشین معرفی کند اما بزرگان وستروس به دلیل زن بودن رینس، از این موضوع ناراضی بودند، بنابراین با تشکیل یک شورای رسمی تصمیم گرفتند نوه جاهاریس به پادشاهی برسد؛ ویسریس نام این پادشاه جدید است که با دانلود سریال خارجی خاندان اژدها می توانید آغاز حکومت او و ادامه ی بازی قدرت برای تخت آهنین را مشاهده نمایید.

پوستر سریال خاندان اژدها

آنچه خواندید گوشه ای از تاریخ وستروس بود و اگر یکی از عاشقان سریال بازی تاج و تخت و کتاب نغمه اتش و یخ بوده اید، حالا از این جا به بعد می توانید اتفاقات وستروس و آنچه که در تاریخ هفت اقلیم بر خاندان تارگرین گذشت را در سریال خاندان اژدها ببینید.

بخوانید: بررسی صحنه های خشن سریال خاندان اژدها